Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: PM/Z/2410/17/2024 Dostawa dla Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Kaliszu energii elektrycznej oraz odkup energii wyprodukowanej na obiektach PWIK w okresie od 01.01.2025r. do 31.12.2025r.

Termin:
Zamieszczenia : 23-07-2024 10:04:00
Składania : 22-08-2024 09:00:00
Otwarcia : 22-08-2024 09:10:00
Tryb: Przetarg nieograniczony
Rodzaj: Dostawy

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono ogłoszenie, SWZ oraz pozostałą dokumentację związaną z przedmiotem zamówienia. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

W związku z obowiązującą od 18.10.2018 Dyrektywami Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych informujemy, że w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu przekazywanie ofert/wniosków oraz komunikacja odbywa się zgodnie z zapisami załączonej dokumentacji.

Zamawiający będzie prowadzić komunikację za pomocą platformazakupowa.pl.

W związku z powyższym przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań do SWZ

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty

  • Przesłania odwołania/inne 

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania związane z procesem złożenia oferty/wniosku prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 

Przypominamy, że oferta/wniosek składany elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym kwalifikowanym podpisem.


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
Ogłoszenie o zamówieniu.pdf pdf 113.49 2024-07-23 10:04:00 Postępowanie
Załączniki do SWZ.7z 7z 320.07 2024-07-23 10:04:00 Postępowanie
SWZ.pdf pdf 41425.31 2024-07-23 10:04:00 Postępowanie
załącznik nr 3 - Projektowane postanowienia umowy głównej-po modyfikacji.docx docx 47.16 2024-08-14 14:29:17 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2024-08-14 14:29 Magdalena Włodarek cd.
Pytanie 10
Załącznik nr 3 do SWZ § 10
Informujemy, że zapisy dotyczące kar umownych są nieproporcjonalne, przez co naruszają zasadę równości stron w stosunku cywilnoprawnym oraz zasadę proporcjonalności przy udzielaniu zamówień publicznych. Wykonawca zwraca się z prośbą o wprowadzenie adekwatnych kar umownych lub o usunięcie wskazanych zapisów w całości. W przypadku wyrażenia zgody na rezygnację z kar umownych, zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów do treści: „Strony ponoszą wobec siebie odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody (straty)”. Informujemy jednocześnie, że zapisy w obecnym kształcie wpływają na wzrost ryzyka związanego z realizacją umowy po stronie Wykonawcy, co z kolei może negatywnie wpłynąć na kalkulację ceny ofertowej dla Zamawiającego.

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na usunięcie kwestionowanych zapisów.
Zamawiający nie wyraża zgody na rezygnację z kar umownych.
Dostawa energii elektrycznej będącej przedmiotem zamówienia służy utrzymaniu bezpieczeństwa i ciągłości działania infrastruktury krytycznej. Z tego względu Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację wysokości kar umownych.


Pytanie 11
Załącznik nr 3 do SWZ § 10
Zwracamy uwagę, że określona przez Zamawiającego wysokość kar umownych zdaniem Wykonawcy może zostać uznana jako kara rażąco wygórowana, co umożliwi jej podważenie na drodze sądowej, zgodnie z art. 484 §2 Kodeksu cywilnego. Możliwość podważania wysokości kary umownej nie tylko narazi strony umowy na koszty postępowania sądowego, ale wiąże się także z niepewnością co do praw i obowiązków stron. Jednocześnie tak wysoki poziom kary umownej za odstąpienie od umowy zmusi Wykonawców do uwzględnienia tego elementu ryzyka przy wycenie usług dla Zamawiającego, co znajdzie wyraz w podwyższeniu ceny ofertowej. Mając na względzie powyższe, zwracamy się z prośbą o usunięcie kwestionowanych zapisów.

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na usunięcie kwestionowanych zapisów.


Pytanie 12
Załącznik nr 3 do SWZ § 10
Zwracamy się z prośbą o określenie, iż w razie naliczenia kar umownych, Odbiorca każdorazowo wystawi Sprzedawcy notę obciążeniową.
Informujemy, że kary umowne nie podlegają opodatkowaniu VAT, w związku z czym, dla potrzeb ich prawidłowego udokumentowania, nie wystawia się faktur VAT. Dla celów rachunkowych zarówno otrzymanie kary umownej, jak i jej zapłata kwalifikowane są do pozostałej działalności operacyjnej jednostki. Jak bowiem wynika z art. 3 ust. 1 pkt 32 lit. g) Ustawy o rachunkowości, przez pozostałe koszty i pozostałe przychody operacyjne rozumie się koszty i przychody związane m.in. z odszkodowaniami i karami. Kary te należy ująć w księgach rachunkowych, a odpowiednią formą ich udokumentowania jest nota obciążeniowa. Ponadto informujemy, że ze względu na sposób działania systemu bilingowego, Wykonawca nie ma możliwości rozliczenia naliczonej kary umownej po jej automatycznym potrąceniu.

Odpowiedź: Tak, Zamawiający w razie naliczenia kar umownych każdorazowo wystawi notę obciążeniową dla Wykonawcy płatną w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.



Pytanie 13
Prosimy o potwierdzenie, że wskazany w postępowaniu wolumen oszacowany został na bazie rzeczywistych zużyć PPE ujętych w postępowaniu w ostatnich 18 miesiącach.

Ponadto zgodnie z ustawą z dnia 07.10.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2127) wprowadzono obowiązkowy cel 10% zmniejszenia całkowitego zużycia energii elektrycznej od 01.12.2022 r. do 31.12.2023 r. w jednostkach sektora publicznego wyszczególnionych w ww. ustawie. Prosimy o analizę czy wprowadzone działania powodujące redukcję zapotrzebowania na energię elektryczną w okresie od 01.12.2022 r. - 31.12.2023 r. będą mieć przełożenie na zmniejszenie jej zużycia w kolejnych latach i zostały uwzględnione
w postępowaniu. Prosimy wziąć pod uwagę także istniejące i planowane źródła wytwarzania energii, których praca wpływa lub wpłynie na zmniejszenie konsumpcji energii w punkcie poboru, w którym zostało zainstalowane takie źródło.

W przypadku nieuwzględnienia powyższego prosimy o dokonanie korekty wolumenu wskazanego
w postępowaniu przetargowym.

Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, że wskazany wolumen został oszacowany na bazie rzeczywistych zużyć i uwzględnia planowaną produkcję energii z OZE.

Pytanie 14
Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji, czy Zamawiający uwzględni w umowie z wyłonionym w postępowaniu Wykonawcą zapisy dotyczące konieczności ustanowienia zabezpieczenia realizacji zamówienia z uwagi na wskazane ryzyko kredytowe, zaproponowane przez Wykonawcę?

Pytanie 15
Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji, czy Zamawiający uwzględni w umowie z wyłonionym w postępowaniu Wykonawcą zapisy dotyczące konieczności ustanowienia zabezpieczenia należności, w przypadku ich przeterminowania, zaproponowane przez Wykonawcę?

Odpowiedź na pyt. 14 i 15: Zgodnie ze sprawozdaniem finansowym za 2023 r. Spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 1.096.596,10 zł, posiadała środki na rachunkach bankowych w wysokości 11.255.683,36 zł oraz kapitał zakładowy 117.920.000,00 zł. Całość udziałów w kapitale zakładowym spółki posiada Miasto Kalisz. Spółka jest w pełni wypłacalna. Niemniej dla podniesienia jakości współpracy Zamawiający uwzględni w umowie zapis dotyczący zabezpieczenia należności w postaci blokady środków na rachunku bankowym w wysokości 500.000,00 zł w I i II kwartale 2025 r. oraz 250.000,00 zł w III i IV kwartale 2025 r.

W załączeniu Projektowane Postanowienia Umowy Głównej - po modyfikacji

Z poważaniem
Magdalena Włodarek

załącznik nr 3 - Pro [...].docx

2024-08-14 14:26 Magdalena Włodarek W związku z pojawieniem się pytań do postępowania, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. z/s w Kaliszu odpowiada:

Pytanie 1
SWZ Rozdział IV oraz Załącznik nr 3 do SWZ § 1 ust. 4
Informujemy, że zgodnie z ustawą o odnawialnych źródłach energii prosumentem energii odnawialnej jest odbiorca końcowy wytwarzający energię elektryczną na potrzeby własne w odnawialnym źródle energii (mikroinstalacji tj. instalacji o mocy poniżej lub równej 50 kW) w sytuacji, gdy nie stanowi to przeważającej działalności gospodarczej. Rozliczanie punktów prosumenckich w takim przypadku odbywa się na zasadach określonych w rozdziale 2 ustawy o odnawialnych źródłach energii (net-billing). Aby było możliwe zrealizowanie takiego rozliczenia prosimy o wyrażenie zgody na zawarcie umowy na wzorze Wykonawcy dla punktów, w których wytwarzana jest energia.

Odpowiedź: Zgodnie z zapisami §1 ust. 4 umowy odkup energii wyprodukowanej na obiektach PWiK odbywać się będzie po cenie określonej przez Wykonawcę w ofercie, na podstawie odrębnie zawartej przez strony umowy, jednakże umowa musi zawierać zapisy ujęte w SWZ.


Pytanie 2
SWZ Rozdział IV oraz Załącznik nr 3 do SWZ § 1 ust. 4
W wykazie PPE zostały ujęte punkty z zainstalowanymi źródłami wytwarzania energii elektrycznej. Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD) wymagają podpisania umów dystrybucyjnych dostosowanych do rozliczeń punktów z zainstalowanymi źródłami wytwarzania energii elektrycznej o charakterze prosumenta energii odnawialnej, które muszą być dokonane przez Zamawiającego bez możliwości scedowania tego obowiązku na Wykonawcę. Zgłoszenie przez Wykonawcę zmiany sprzedawcy dla punktu prosumenckiego będzie możliwe wyłącznie w przypadku posiadania przez Zamawiającego podpisanej umowy dystrybucyjnej. Prosimy o informację czy Zamawiający dopełni formalności polegającej na zawarciu lub aktualizacji umów dystrybucyjnych dla tych punktów przed terminem podpisania umów sprzedaży?

Odpowiedź: Zamawiający posiada podpisane umowy dystrybucyjne na punkty prosumenckie.

Pytanie 3
SWZ Rozdział IV oraz Załącznik nr 3 do SWZ § 1 ust. 4
W przypadku, gdy wśród punktów poboru energii ujętych w postępowaniu Zamawiający posiada zainstalowane źródła wytwarzania energii o mocy powyżej 50 kW prosimy o:
a) Udzielenie informacji czy Zamawiający wyrazi zgodę na podpisanie odrębnej umowy na odkup energii elektrycznej na wzorze Wykonawcy ?
b) Prosimy o podanie następujących danych:
1) numer koncesji oraz datę wydania koncesji (jeśli jest wymagana) lub numer wpisu do rejestru MIOZE oraz datę dokonania wpisu (jeśli jest wymagany).
2) lokalizację źródła, których dotyczył będzie odkup poprzez podanie odnośnie każdego źródła informacji: numer PPE, adres lokalizacji źródła, rodzaj źródła (np. fotowoltaiczne wiatrowe itp.)
3) moc źródła (zainstalowana moc elektryczna)
4) ilości energii wprowadzanej do sieci w poszczególnych miesiącach roku (jeśli jest dostępny grafik dobowo-godzinowy to prosimy o jego dołączenie)
5) informacji o OSD na terenie, którego znajduje się źródło.


Odpowiedź:
Odpowiedź do pkt. a): Tak, Zamawiający wyrazi zgodę na podpisanie odrębnej umowy ma odkup energii elektrycznej na wzorze Wykonawcy. Umowa Wykonawcy musi zawierać zapisy ujęte w SWZ
Dane do pkt. b) 1):
Wpisy do MIOZE pod numerem URE2866/71004/2023
instalacja pv ul. Smolna 11wpis z dnia 08.03.2023r oraz instalacja Nowy Świat 2a dnia 27.02.2024. Instalacja pv ul. Nad Prosną28-34 jest na etapie przygotowania wniosku o wpis.

Pozostałe dane (pkt. b) 2)-4) znajdują się w załączniku nr 7b i 7 c do SWZ.

Odpowiedź do pkt. b)5): OSD dla wszystkich punktów to Energa Operator SA


Pytanie 4
SWZ Rozdział XVI
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy korespondencyjnie lub elektronicznie przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego?

Odpowiedź: Dopuszczamy oby dwie form zawarcia umowy.

Pytanie 5
Załącznik nr 3 do SWZ § 3 ust. 4
Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD według wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD?

Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na udzielenie pełnomocnictwa zgodnie z powszechnie stosowanym przez Wykonawcę wzorem.


Pytanie 6
Załącznik nr 3 do SWZ § 7 ust. 1
Z uwagi na fakt, że faktury VAT są wysyłane listem zwykłym, Wykonawca nie jest w stanie określić, w jakim terminie Zamawiający otrzyma fakturę, co może powodować komplikacje przy ustalaniu prawidłowego terminu płatności. Ponadto, w świetle przepisów podatkowych określenie terminu płatności na ilość dni liczoną od dnia otrzymania faktury nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego, w konsekwencji narażając Wykonawcę na sankcje skarbowe z tytułu nieterminowego odprowadzenia podatku VAT. Art. 19a ust. 5 pkt. 4 ppkt. a) ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2018 poz. 2174 ze zm.) stanowi, iż w przypadku dostaw energii elektrycznej obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury. W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu w następujący sposób: „Wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy płatne będzie z dołu po zakończeniu okresu rozliczeniowego w terminie 21 dni od daty wystawienia.”

Odpowiedź: Tak, Zamawiający zgadza się na modyfikację zapisu i wprowadzenie nowego „Wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy płatne będzie z dołu po zakończeniu okresu rozliczeniowego w terminie 21 dni od daty wystawienia.”


Pytanie 7
Załącznik nr 3 do SWZ § 7 ust. 3
Zamawiający określił dzień zapłaty faktur VAT jako datę obciążenia rachunku Zamawiającego. Informujemy, że zgodnie z art. 454 § 1 Kodeksu Cywilnego, dotyczącego miejsca spełnienia świadczenia pieniężnego, a także zgodnie z zasadami obowiązującymi w obrocie gospodarczym, za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym środki pieniężne wpłyną na rachunek bankowy podmiotu, któremu należna jest zapłata. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę treści zapisu w sposób następujący: „Za dzień zapłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy”.

Odpowiedź: Zamawiający zmieni zapis na sugerowany, tj. „Za dzień zapłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy”.


Pytanie 8
Załącznik nr 3 do SWZ § 7 ust. 4
Informujemy, że zgodnie z art. 488 Kodeksu cywilnego, dotyczącego obowiązku spełnienia świadczeń wzajemnych oraz zgodnie z zasadami obowiązującymi w obrocie profesjonalnym, złożenie reklamacji nie zwalnia Odbiorcy od obowiązku terminowej zapłaty należności. W związku z powyższym, zwracamy się z prośbą o odpowiednią modyfikację przedmiotowego zapisu, poprzez dodanie zdanie: „Złożenie reklamacji nie zwalnia Zamawiającego z obowiązku terminowej zapłaty należności".

Odpowiedź: PWiK Sp. z o.o. doda powyższy zapis do załącznika nr 3 – Projektowane Postanowienia Umowy.

Pytanie 9
Załącznik nr 3 do SWZ § 8
Informujemy, że ceny energii elektrycznej zakupionej na Towarowej Giełdzie Energii, zaproponowane w złożonej ofercie, pozostają niezmienne w okresie od 01.01.2024 do zakończenia umowy, za wyjątkiem nowelizacji przepisów skutkujących zmianą kwoty podatku VAT lub podatku akcyzowego. Dlatego też, wszelkie późniejsze zmiany cen energii elektrycznej będącej przedmiotem umowy pozostawałyby bez związku z wynagrodzeniem Wykonawcy i w ten sposób nie zachodzi ustawowa przesłanka do zawarcia w umowie postanowień dotyczących zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy bowiem zmiana cen materiałów lub kosztów nie jest związana z realizacją zamówienia i nie powoduje zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy. Mając na uwadze powyższe, Wykonawca zwraca się z wnioskiem o modyfikację istniejących zapisów poprzez dodanie poniższych oświadczeń:

1. "Strony zgodnie oświadczają, że waloryzacja wynagrodzenia, o której mowa w ….. Umowy, nie będzie miała zastosowania, w przypadku gdy Wykonawca dokonał zakupu energii elektrycznej z góry, dla okresu zamówienia od 01.01.2025. Wobec powyższego, zmiana cen energii elektrycznej nie będzie miała wpływu na wartość przedmiotowego zamówienia."
2. "Wykonawca oświadcza, że do dnia zawarcia przedmiotowej umowy dokonał zakupu energii elektrycznej w wysokości …. % wolumenu wskazanego w dokumentacji przetargowej na okres sod 01.01.2025 do zakończenia umowy".

Odpowiedź: Zaproponowane przez Zamawiającego postanowienia dotyczące waloryzacji nie stwarzają zagrożenia dla Wykonawcy, który dokona zakupu energii elektrycznej z góry dla okresu zamówienia. PWiK Sp. z o.o. nie wyraża zgody na wprowadzenie modyfikację zapisów umowy.

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)

Liczba odsłon strony: 491