ZAPYTANIE OFERTOWE
na przegląd stanu technicznego oraz oczyszczenie
osadników i separatorów substancji ropopochodnych zlokalizowanych na terenie
Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański.
Rozdział
I.
NAZWA (FIRMA)
ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
- Zamawiającym jest Gmina Miejska Pruszcz Gdański,
reprezentowana przez Burmistrza Pruszcza Gdańskiego, ul. Grunwaldzka 20, 83-000
Pruszcz Gdański,NIP
593-02-06-827, REGON 191674919.
- Adres strony internetowej na której udostępnione jest
postępowanie: https://platformazakupowa.pl/pn/um_pruszczgdanski; wszelkie zmiany
i wyjaśnienia do treści zapytania ofertowego oraz inne dokumenty dotyczące
zamówienia i bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie udostępniał na
powyższej stronie.
- Adres poczty elektronicznej do kontaktu w
sprawie zamówienia: szydlik@pruszcz-gdanski.pl
- Godziny pracy Urzędu: poniedziałek 9.00
– 17.00, zaś wtorek, środa, czwartek i piątek 7.30 – 15.30.
- Osoba prowadząca postępowanie: Sylwia Szydlik, tel. (58)
775 99 12.
- Postępowanie
prowadzone jest na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, Dz. U. z
2022r., poz. 1710 (Pzp). Wartość szacunkowa przedmiotu zamówienia znajduje
się poniżej kwoty 130.000 zł netto.
-
W sprawach
nieuregulowanych niniejszym zapytaniem ofertowym mają zastosowanie obowiązujące
przepisy prawa, w szczególności ustawy Kodeks cywilny.
-
Termin związania
ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert, przy czym pierwszym dniem
związania ofertą jest dzień składania ofert.
Rozdział
III. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Wykonawca
zobowiązuje się zrealizować przedmiot umowy w terminie 20 dni roboczych od dnia
zawarcia umowy.
Rozdział IV.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- Gmina Miejska Pruszcz Gdański ogłasza postępowanie na
usługę, polegającą na przeglądzie stanu technicznego oraz oczyszczeniu
osadników i separatorów substancji ropopochodnych zlokalizowanych na terenie
Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański.
- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi,
polegającej przeglądzie stanu technicznego oraz oczyszczeniu osadników i
separatorów substancji ropopochodnych, wskazanych przez Zamawiającego w § 1
ust. 2 umowy.
- Przedmiot
Zamówienia obejmuje:
a)
ręczne i mechaniczne oczyszczenie osadników i
separatorów substancji ropopochodnych, wskazanych przez Zamawiającego w § 1 ust.
2 umowy.
b)
przegląd stanu technicznego osadników i separatorów
substancji ropopochodnych, wskazanych przez Zamawiającego w § 1 ust. 2 umowy.
4.
Zakres prac
obejmuje:
a)
dojazd ekipy serwisowej
wraz z cysterną asenizacyjną,
b)
zabezpieczenie terenu przed
i w trakcie wykonywania prac,
c)
otwarcie włazów oraz
sprawdzenie ich stanu,
d)
opróżnienie i czyszczenie
osadników oraz separatorów substancji ropopochodnych,
w tym m.in.:
-
usunięcie zgromadzonych
liści, gałęzi i innych zanieczyszczeń pływających,
-
czyszczenie osadnika
zawiesiny łatwo opadającej,
-
mycie ciśnieniowe podłoża
ścian,
-
mycie ciśnieniowe systemu
sterowania pływakiem,
-
wypompowanie zanieczyszczeń
z urządzeń przy użyciu wozu specjalistycznego,
e)
kontrolę stanu technicznego
elementów składowych instalacji separatora, w tym m.in.:
-
oględziny pokrywy/w i
włazu/ów,
-
ścian i podłoża zbiorników
(w tym osadnika/piaskownika),
-
kolana przelewowego,
-
maty filtracyjnej (filtra
koalescencyjnego lub sekcji lamelowej),
-
zaworu pływakowego
(pływaka).
f)
kontrolę drożności
przepływu (wlot-wylot) oraz czyszczenie,
g)
wykonanie dokumentacji
fotograficznej (przed i po czyszczeniu) wraz z dostarczeniem jej do
Zamawiającego na elektronicznym nośniku danych,
h)
napełnienie separatora wodą
zapewnioną przez Wykonawcę,
i)
zagospodarowanie
wytworzonych odpadów wraz z wywozem przez Wykonawcę,
j)
sporządzenie dokumentów
związanych z odbiorem odpadów niebezpiecznych,
k)
sporządzenie protokołu
wykonania usługi,
l) poinformowanie pracownika Zamawiającego o
występujących uszkodzeniach, awariach lub nieprawidłowej pracy urządzenia oraz
dokonanie stosownego zapisu w protokole prac serwisowych,
m) zamknięcie włazów oraz pozostawienie terenu w
stanie jak przed przyjazdem,
n) dokonanie stosownego wpisu w „Książce Eksploatacji
Separatora”, potwierdzającego usunięcie i unieszkodliwienie odpadów.
5.
Rozpoczęcie i
zakończenie prac na obiektach Zamawiającego:
a)
Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia rozpoczęcia
i zakończenia prac realizowanych
w ramach Przedmiotu Zamówienia na obiektach.
b)
zgłoszeń należy dokonywać:
-
elektronicznie: szydlik@pruszcz-gdanski.pl, lub
-
telefonicznie: (0-58) 775 99 12.
6.
Szczegółowy zakres
zamówienia określa:
a) Umowa (załącznik
nr 1).
7.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
ani wariantowych.
Rozdział V. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE
SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU
OCENY OFERT
Przy wyborze oferty Zamawiający kierował się będzie następującym
kryterium i jego wagą:
kryterium 1: cena - waga 100 %
Zamawiający udzieli zamówienie Wykonawcy, którego oferta będzie
przedstawiała najniższą cenę. W toku oceny złożonych ofert Zamawiający może
żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez
nich ofert.
Rozdział
VI. KOMUNIKACJA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCAMI
- W
postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu: platformazakupowa.pl , przy czym ofertę wraz z załącznikami należy złożyć
za pośrednictwem „Formularza składania oferty” dostępnego na platformazakupowa.pl w miejscu publikacji zaproszenia do składania oferty, natomiast dokumenty,
oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz przekazywanie informacji odbywa się
za pomocą formularza „Wyślij wiadomość”.
- W sytuacjach
awaryjnych, np. w przypadku awarii platformy platformazakupowa.pl Zamawiający i Wykonawcy mogą komunikować się za
pomocą poczty elektronicznej Zamawiającego pod adresem: szydlik@pruszcz-gdanski.pl
- Osobą
uprawnioną ze strony Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami jest: p. Sylwia Szydlik,
inspektor w Referacie Gospodarki Komunalnej. Wykonawcy mogą się kontaktować z
ww. osobą w dniach: poniedziałek w godz. 9.00 do 17.00, od wtorku do piątku w
godz. 7.30 do 15.30 tel. (58) 775 99 12.
Rozdział
VII. TERMIN I SPOSÓB ZŁOŻENIA OFERTY
- Termin składania
ofert: 21 kwietnia 2023 r. godz. 13.00
- Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej
przekazania w systemie poprzez kliknięcie przycisku Złóż ofertę i wyświetlaniu komunikatu, że oferta została złożona.
- Miejsce składania
ofert: ofertę
wraz z załącznikami należy złożyć za pośrednictwem Formularza składania oferty
dostępnego na stronie platformazakupowa.pl sekcji „postępowania” dostępnego na
stronie:
https://platformazakupowa.pl/pn/um_pruszczgdanski/proceedings
Rozdział
VIII. WZÓR UMOWY. ZMIANY UMOWY
1.
Miejsce
i termin zawarcia umowy wyznacza Zamawiający. O wyznaczonym przez Zamawiającego
miejscu i terminie zawarcia umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana,
zostanie poinformowany odrębnym zawiadomieniem.
2.
Umowa
zostanie zawarta na warunkach określonych wzorem umowy, który stanowi załącznik
do niniejszego zaproszenia do skłania ofert.
3.
Zamawiający przewiduje
zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru Wykonawcy.
1.
2.
3.
3.1. zmiana w
obowiązujących przepisach prawa miejscowego lub powszechnie obowiązującego lub
uchwał Rady Miasta Pruszcz Gdański, mająca wpływ na realizację przedmiotu Umowy,
3.2. zmiana zakresu
obowiązków w powierzanych zadaniach w stosunku do ich wielkości określonej w
niniejszej umowie,
3.3. ustawowa zmiana
stawki VAT,
3.4. zaistnienie siły
wyższej, uniemożliwiającej wykonanie usług zgodnie z Umową,
3.5. w przypadku
zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej.
4. W razie
wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany Umowy następujące zmiany:
1.
2.
3.
4.
4.1.
danych
związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy,
4.2.
danych
teleadresowych,
4.3.
danych
rejestrowych,
4.4.
będące
następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy.
Rozdział IX. KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
Zgodnie z
art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych)(dalej: RODO) informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Pruszcza Gdańskiego z siedzibą w Pruszczu Gdańskim, przy
ul. Grunwaldzkiej 20, który reprezentuje Gminę Miejską Pruszcz Gdański i
jest kierownikiem Urzędu Miasta Pruszcz Gdański.
- Administrator
wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan
skontaktować pod adresem e-mail: iod@pruszcz-gdanski.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu
realizacji zadań i obowiązków prawnych nałożonych na Administratora ustawą z
dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej: ustawa Pzp), tj. w
celu udzielenia zamówienia publicznego, zawarcia i wykonania umowy pn.: „Przegląd
stanu technicznego oraz oczyszczenie osadników separatorów substancji
ropopochodnych zlokalizowanych na terenie Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański” – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
- W zakresie, w jakim obowiązek podania
przez Panią/Pana danych nie wynika z ustawy Pzp, pozostałe dane mogą być
przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody, tj. art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Dotyczy to w szczególności danych
ułatwiających kontakt z Panią/Panem, takich jak adres e-mail lub numer
telefonu.
- Administrator nie planuje dalej przetwarzać danych
osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane, jednak w razie powzięcia takich planów
przed takim dalszym przetwarzaniem informuje Panią/Pana, o tym innym celu oraz
udzieli wszelkich innych stosownych informacji, w szczególności o okresie
przechowywania danych oraz przysługujących Pani/Panu prawach.
- Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych
mogą być w szczególności: Poczta Polska S.A., Open Nexus Sp. z o.o., bank
obsługujący jednostkę, podmioty świadczące dla Administratora usługi:
kurierskie, prawne oraz inne organy publiczne i jednostki organizacyjne Gminy
Miejskiej Pruszcz Gdański, Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, Krajowa Izba
Odwoławcza, a w przypadku umów współfinansowanych podmioty współfinansujące,
kontrolujące i zarządzające lub inne podmioty zaangażowane w realizację
programu, z którego pochodzi dofinansowanie, podmiot zewnętrzny nie
uczestniczący w postępowaniu oraz inne organy publiczne, sądy i inni odbiorcy
legitymujący się interesem prawnym w pozyskaniu danych osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do
państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres
4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas
trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy, oraz nie krócej niż
przez okres przewidziany w instrukcji kancelaryjnej, stanowiącej załącznik nr 1
do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 w sprawie
instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt, instrukcji w
sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz umów o
dofinansowanie.
- Posiada Pani/Pan prawo
dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez
wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego
dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- W przypadku gdy
wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia
2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od
Pani/Pana, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie
żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu.
- Wystąpienie z
żądaniem ograniczenia przetwarzania danych, nie ogranicza przetwarzania danych
osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego.
- W przypadku gdy
uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza
przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia
2016 r., ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie przez
Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem
wynikającym przepisów prawa i warunkiem niezbędnym do realizacji przyszłej umowy. Jest Pani/Pan
zobowiązany do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości realizacji zadania
nałożonego przepisami na Administratora. Nie dotyczy to podania danych w
celu zawarcia i wykonania umowy. W tym wypadku niepodanie danych uniemożliwi
jej zawarcie i wykonanie. W zakresie danych dodatkowych, takich jak email, telefon – ich
podanie jest z reguły dobrowolne.
- Mając na względzie
powyższe, Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę następujących oświadczeń:
14.1.
oświadczenia o wypełnieniu obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13
lub art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) wobec osób fizycznych, od których dane
osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się
o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu - według
załącznika nr 1 do zapytania ofertowego;
14.2.
oświadczenia o wyrażeniu zgody na podstawie art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.
1) na przetwarzanie danych osobowych w celu określonym pkt. 3 klauzuli
informacyjnej - zamieszczonej w Rozdziale IX zapytania ofertowego – według
załącznika nr 1 do zapytania ofertowego.
Komunikaty