Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: ZP_19_2024_WMT-WMT Sukcesywne świadczenie usług IT na potrzeby Wydziału Mechanicznego Technologicznego Politechniki Warszawskiej w latach 2024-2026

Michał Haraburda
Politechnika Warszawska Oddział: Wydział Mechaniczny Technologiczny
Termin:
Zamieszczenia : 07-06-2024 14:17:00
Składania : 12-07-2024 10:00:00
Otwarcia : 12-07-2024 10:15:00
Tryb: Przetarg nieograniczony
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono ogłoszenie, SWZ oraz pozostałą dokumentację związaną z przedmiotem zamówienia. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

W związku z obowiązującą od 18.10.2018 Dyrektywami Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych informujemy, że w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu przekazywanie ofert/wniosków oraz komunikacja odbywa się zgodnie z zapisami załączonej dokumentacji.

Zamawiający rekomenduje prowadzenie komunikacji za pomocą platformazakupowa.pl.

W związku z powyższym przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań do SWZ

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty

  • Przesłania odwołania/inne 

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania związane z procesem złożenia oferty/wniosku prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 

Przypominamy, że oferta/wniosek składany elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym kwalifikowanym podpisem.


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
ZP_19_2024_WMT-WMT_SWZ.pdf pdf 930.74 2024-06-07 14:17:00 Postępowanie
ZP_19_2024_WMT-WMT_Zalacznik nr 1 do SWZ-Formularz ofertowy.docx docx 57.24 2024-06-07 14:17:00 Postępowanie
ZP_19_2024_WMT-WMT_Zalacznik nr 2 do SWZ JEDZ.pdf pdf 94.42 2024-06-07 14:17:00 Postępowanie
ZP_19_2024_WMT-WMT_Zalacznik nr 2 do SWZ JEDZ.xml xml 144.34 2024-06-07 14:17:00 Postępowanie
ZP_19_2024_WMT-WMT_Zalacznik nr 3 do SWZ Zobowiazanie podmiotu udostepniajacego.docx docx 43.33 2024-06-07 14:17:00 Postępowanie
ZP_19_2024_WMT-WMT_Zalacznik nr 4 do SWZ Oswiadczenie o grupie kapitałowej.docx docx 40.23 2024-06-07 14:17:00 Postępowanie
ZP_19_2024_WMT-WMT_Zalacznik nr 5 do SWZ Oswiadczenie o aktualnosci informacji.docx docx 44.05 2024-06-07 14:17:00 Postępowanie
ZP_19_2024_WMT-WMT_Zalacznik nr 6 do SWZ wzór umowy.pdf pdf 209.13 2024-06-07 14:17:00 Postępowanie
ZP_19_2024_WMT-WMT_Zalacznik nr 7 do SWZ Wykaz usług.docx docx 40.24 2024-06-07 14:17:00 Postępowanie
ZP_19_2024_WMT-WMT_Zalacznik nr 8 do SWZ Opis Przedmiotu Zamowienia.pdf pdf 140.57 2024-06-07 14:17:00 Postępowanie
334560-2024-PL.pdf pdf 84.78 2024-06-07 14:17:00 Postępowanie
odpowiedzi na pytania do ZP_19_2024_WMT-WMT.pdf pdf 1145.48 2024-06-17 09:08:45 Publiczna wiadomość
odpowiedzi na pytania nr 2 do ZP_19_2024_WMT-WMT.pdf pdf 2415.16 2024-06-28 11:05:32 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2024-06-28 11:05 Michał Haraburda Na podstawie art. 135 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. 2019, poz. 2019) Zamawiający informuje, że w niniejszym postępowaniu w dniu 25.06.2024 r. wpłynęły następujące pytanie od potencjalnego Wykonawcy:

Pytanie:
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Sukcesywne świadczenie usług IT na potrzeby Wydziału Mechanicznego Technologicznego Politechniki Warszawskiej w latach 2024 – 2026”, nr postępowania ZP_19_2024_VMT-WMT.
W związku z opublikowaniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na sukcesywne świadczenie usług IT na potrzeby Wydziału Mechanicznego Technologicznego Politechniki Warszawskiej w latach 2024 – 2026, Wykonawca na podstawie art. 135 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.) zwraca się z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
Pytanie:
Zamawiający w Rozdziale VII SWZ ust. 2 pkt 4) wskazał, że: „O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że wykonali w okresie ostatnich 3 lat działalności, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie – co najmniej 1 usługę administrowania systemami IT dla jednej instytucji wyposażonej w co najmniej 150 stanowisk komputerowych oraz co najmniej 5 serwerów LINUX w okresie 12 miesięcy w ramach jednej umowy”
W związku z powyższym oraz zgodnie z Rozdziałem IX ust. 3 pkt 5) SWZ Wykonawca zobowiązany jest złożyć „Wykaz zrealizowanych usług obsługi IT wraz z podaniem nazwy Instytucji, na rzecz której świadczone były usługi, ilości stanowisk komputerowych i serwerów UNIX, okres świadczenia usług wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie zamówienia –załącznik nr 7 do SWZ”.
Biorąc powyższe pod uwagę, Wykonawca zwraca się z wnioskiem o zmianę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej na następujący:
„O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że wykonali w okresie ostatnich 3 lat działalności, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie – co najmniej 2 usługi administrowania systemami IT dla instytucji wyposażonych w co najmniej łącznie 150 stanowisk komputerowych oraz co najmniej łącznie 5 serwerów LINUX w okresie 12 miesięcy.”
Wyjaśnienie:
Ustalone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu służą do wyłonienia Wykonawcy, który będzie w stanie wykonać zamówienie. Kształtowanie warunków udziału w postępowaniu by osiągnąć zakładany cel nie może być dowolne, a stawianie warunków nieuzasadnionych, które w żaden sposób nie wpływają na rękojmię należytego wykonania zamówienia jest działaniem sprzecznym z przepisami PZP, co znajduje wyraźne potwierdzenie w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej. Zgodnie bowiem z art. 112 ust. 1 PZP, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, w szczególności wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności.
Z powyższego przepisu wynika zatem jednoznacznie, że Zamawiający nie może swobodnie kształtować warunków udziału w postępowaniu, a powinien ograniczyć się wyłącznie do wymagań niezbędnych do należytego wykonania zamówienia (tak: Prawo zamówień publicznych. Komentarz, H. Nowak, M. Winiarz (red.), Warszawa 2021, s. 426).
Jak wskazuje się w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej (co obecnie zostało już też wprost potwierdzone treścią przywołanego powyżej przepisu): warunki udziału w postępowaniu powinny być określone na minimalnym poziomie, tj. nie powinny ograniczać dostępu do zamówienia wykonawcom dającym rękojmię jego należytego wykonania, a tym samym nie mogą być określane ponad poziom niezbędny do osiągnięcia celu, jakim jest wyłonienie wykonawcy, który będzie zdolny prawidłowo zrealizować zamówienie, tj. w sposób zgodny z wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ (tak: wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 1 sierpnia 2019 r., sygn. KIO 1342/19).
Z kolei – jak stwierdzono w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 3 grudnia 2018 r., KIO 2381/18 – [n]orma ujęta w przepisie art. 22 ust. 1a p.z.p. ma charakter funkcjonalny, tj. ustawodawca reguły dla ustalania warunków udziału w postępowaniu określił w sposób referujący do celu, jaki mają one spełniać – tak aby ich określenie gwarantowało wybór wykonawcy zdolnego do wykonania zamówienia.
Podobne stanowisko Krajowa Izba Odwoławcza zajęła w wyroku z dnia 12 maja 2017 r., KIO 843/17: przez proporcjonalność warunku w stosunku do przedmiotu zamówienia należy rozumieć zachowanie właściwej proporcji, brak nadmierności. Biorąc pod uwagę dorobek orzecznictwa TSUE można powiedzieć, że ocena, czy ustalony warunek udziału w postępowaniu nie jest nadmierny, wymaga tzw. testu proporcjonalności, czyli wykazania, że podjęte działania są adekwatne i konieczne do osiągnięcia wybranego celu.
Oznacza to zatem, że warunki udziału muszą być uzasadnione wartością zamówienia, jego specyfiką, zakresem, stopniem złożoności, wymaganiami technologicznymi lub warunkami realizacji. Sprzeczne z przepisami PZP będzie takie określenie warunków, które uniemożliwi ubieganie się o zamówienie wykonawcom dającym rękojmię jego prawidłowej realizacji.
W świetle powyższego, Zamawiający nie może formułować warunków udziału w Postępowaniu, które nie mają jednoznacznego przełożenia na rzetelność wykonania przedmiotu zamówienia i z góry eliminują z postępowania wykonawców dających rękojmię jego prawidłowej realizacji. Takim Wykonawcą niewątpliwie jest Wykonawca, który w okresie 12 miesięcy wykonał 2 usługi administrowania systemami IT dla instytucji wyposażonych w co najmniej łącznie 150 stanowisk komputerowych oraz co najmniej łącznie 5 serwerów LINUX.
Na uwagę zasługuje również fakt, że Zamawiający swoim warunkiem udziału w postępowaniu bezsprzecznie ogranicza konkurencję, skoro przedmiotowy wymóg automatycznie wyklucza z udziału w postępowaniu wykonawców będących mikro i małymi przedsiębiorstwami, bądź też wykonawcami prowadzącymi działalność gospodarczą.
Już na marginesie, Wykonawca wskazuje, że zadaniem Zamawiającego jest przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców.

Odpowiedź:
Zamawiający w dokumentach przetargowych określił, iż posiada 400-450 stanowisk komputerowych oraz 12 serwerów w trzech lokalizacjach: ul. Narbutta 85, ul. Narbutta 86 oraz ul. Konwiktorska 2. Ponadto Zamawiający zawrze z wyłonionym Wykonawcą umowę na dwa lata z możliwością udzielenia zamówienia dodatkowego, o którym mowa w art. 214 ust. pkt 7. Umowa na obsługę IT może więc obowiązywać przez cztery lata od momentu jej podpisania.
Zamawiający uważa, iż określone przez niego warunki udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej są adekwatne do przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie obniży postawionych wymagań.

odpowiedzi na pytani [...].pdf

2024-06-17 09:08 Michał Haraburda Na podstawie art. 135 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. 2019, poz. 2019) Zamawiający informuje, że w niniejszym postępowaniu w dniu 10.06.2024 r. wpłynęły następujące pytania od dwóch potencjalnych Wykonawców:

Pytanie nr 1:
Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytania:
1. Jaki jest zakres obowiązków (prac) przy systemach USOS oraz SAP?
2. Czy sprzęt komputerowy/urządzenia sieciowe/serwery objęty jest gwarancją producenta?
3. Posiadane przez Zamawiającego systemy, programy objęte są wsparciem producenta?
4. Jaka jest ilość serwerów z podziałem na systemy operacyjne (ile Linux a ile Windows)?
5. W jakich godzinach/dniach ma być świadczona usługa?
6. Czy Zamawiający wymaga stałych wizyt?
Odpowiedź:
Ad.1. Instalacja nowych wersji oprogramowania niezbędnego do prawidłowego działania systemów SAP i USOS.
Ad.2. Częściowo tak, znaczna część komputerów jest po zakończeniu gwarancji. Większość przełączników sieciowych HP ma gwarancję wieczystą.
Ad.3. Tak większość używanych programów (Office, programy inżynierskie) jest objęta wsparciem producenta. Niektóre bardzo specjalistyczne do obsługi maszyn mogą być już nie wspierane przez producenta.
Ad.4 W serwerowni mamy 10 maszyn fizycznych z bazowym systemem Linux. Całe środowisko jest zwirtualizowane, wobec tego nie można określić ile mamy maszyn wirtualnych. Są tworzone w zależności od potrzeb. Serwery pracują w układzie podwójnym z zaimplementowanym load balancingiem.
Ad.5. Obsługa serwerów 24/7, natomiast komputery typu PC w standardowych godzinach pracy 8-16. Natomiast wszelkie prace „konserwacyjne” np. upgrade i update systemów/programów powinny być realizowane w godzinach późniejszych
Ad. 6. Nie, oczekujemy wizyt w razie potrzeby.

Pytanie nr 2:
Czy zamawiający uzna w/w wymóg za spełniony, jeśli wykonawca wykaże się doświadczeniem w okresie ostatnich 3 lat działalności, a jeżeli okres działalności jest krótszy wykonał w tym okresie – co najmniej 2 usługi administrowania systemami IT dla instytucji wyposażonych w co najmniej łącznie 150 stanowisk komputerowych oraz co najmniej łącznie 5 serwerów LINUX w okresie 12 miesięcy?
Odpowiedź:
Nie uznamy tak zaniżonego kryterium

Pytanie nr 3:
Jaka jest średnia comiesięczna ilość zgłoszeń, biorąc pod uwagę ostatnie 3 miesiące, najchętniej z podziałem na zgłoszenia ze względu na czas reakcji?
Odpowiedź:
Kilka do kilkunastu. Są to zgłoszenia typu brak możliwości wydruku, potrzeba aktualizacji oprogramowania, pomoc w obsłudze komputera. Awaria sprzętu sporadycznie. Są też potrzebne akcje typu: instalacja nowych wersji oprogramowania w salach komputerowych lub instalacja oprogramowania w nowo zakupionych komputerach.

odpowiedzi na pytani [...].pdf

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)

Liczba odsłon strony: 562