Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: PT/261/21-WS/2024 Dezynfekcja pomieszczeń piwnicznych i deratyzacja studni kanalizacyjnych na terenie miasta Ruda Śląska

Termin:
Zamieszczenia : 16-05-2024 13:48:00
Składania : 23-05-2024 11:00:00
Otwarcia : 23-05-2024 11:05:00
Tryb: Przetarg regulaminowy - FA
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Ogłoszenie nr PT/261/21-WS/2024

Tryb postępowania - przetarg nieograniczony

I. Przedmiot zamówienia - Dezynfekcja pomieszczeń piwnicznych i deratyzacja studni kanalizacyjnych na terenie miasta Ruda Śląska

Opis przedmiotu zamówienia stanowZałącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia

II. Warunki wymagane od Wykonawców (warunki współpracy):

1)    Wykonawca usługi w ramach jej wykonania zapewni: środki dezynfekcji, środki do deratyzacji, sprzęt i narzędzia, własny dojazd, odzież roboczą + identyfikatory, karmiki deratyzacyjne. 
2)  Realizacja usługi nastąpi do 4 godzin, po przyjęciu zgłoszenia przez Wykonawcę - telefonicznie bądź e-mailowo.
3)  Po wykonanej usłudze Wykonawca sporządzi pisemny protokół pozabiegowy i dostarczy go Zamawiającemu.

III. Warunki udziału w postępowaniu - 

1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

a.    nie podlegają wykluczeniu;

b.    spełniają warunki udziału w postępowaniu.

2) Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

  1. Wykonawców, którzy nie są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym,
  2. Wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia (jeżeli wykazanie jest wymagane w warunkach ogłoszenia),
  3. Wykonawców, którzy znajdują się w sytuacji finansowej niezapewniającej wykonania zamówienia,
  4. Wykonawcę, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert nie zrealizował  zamówienia z przyczyn leżących po jego stronie lub nienależycie wykonał zamówienie,
  5. Wykonawców , którzy są podmiotem postępowania o upadłość, są w stanie upadłości, lub otwarto w stosunku do nich likwidację,
  6. Wykonawców, którzy zalegają z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne,
  7. Wykonawców, którzy zostali  skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa albo inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,
  8. Wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo  popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa albo inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,
  9. Wykonawców, na których została nałożona na nich kara pieniężna, o której mowa w przepisach o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, za czyn nieuczciwej konkurencji polegający na przekupstwie osoby pełniącej funkcje publiczną,
  10. Wykonawców, w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022 poz. 835) - okres wykluczenia ustala się na podstawie przepisów wskazanej ustawy.

Wystąpienie, którejkolwiek z wyżej wymienionych sytuacji skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 

Wykonawca składając ofertę w postępowaniu potwierdza, że nie podlega wykluczeniu w przypadkach, o których mowa powyżej.

3) Warunki udziału w postępowaniu:

3.1. Wiedza i doświadczenie:

Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 3 usługi w zakresie dezynfekcji pomieszczeń i 3 usługi deratyzacji pomieszczeń.

3.2. Sytuacja ekonomiczna i finansowa:

Wykonawca zobowiązany jest do posiadania polisy ubezpieczeniowej lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej i deliktowej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości, co najmniej 10 000 PLN przez cały okres realizacji umowy i dostarczenia potwierdzonej kserokopii polisy wraz z dowodem opłacenia składki ubezpieczenia najpóźniej w dniu podpisania umowy. 

IV. Wykaz załączników
Opis przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 1
Formularz Ofertowy - Załącznik nr 2
Wykaz wykonanych usług - Załącznik nr 3
Projekt umowy - Załącznik nr 4
Klauzule RODO

V. Dokumenty wymagane od Wykonawców 

Do oferty sporządzonej na wymaganym formularzu ofertowym (załącznik nr 2) należy dołączyć następujące informacje, dokumenty, oświadczenia:

1.    Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 3 lat usług, o których mowa w pkt III. 3) ppkt 3.1. Ogłoszenia (Wiedza i doświadczenie), z podaniem zakresu zamówienia, dat wykonania oraz Zamawiających (załącznik nr 3).
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania wykazu, o którym mowa powyżej.

2.    Dokument potwierdzający, iż preparaty zastosowane do przeprowadzenia dezynfekcji posiadają dopuszczenie stosowania ich w budynkach mieszkalnych oraz pomieszczeniach wspólnego użytku (takich jak klatka schodowa, itp.) oraz zwalczają wszelkiego rodzaju wirusy, bakterie, grzyby.

3.    Atest Ministerstwa Zdrowia lub PZH w ramach realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie deratyzacji.

4.    W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik, do oferty ma być dołączone pełnomocnictwo podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Z treści pełnomocnictwa winien wynikać zakres umocowania.

5.    Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają Pełnomocnika (Lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie wykonania zamówienia. Przedmiotowe Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie kopie dokumentów dotyczących Wykonawcy mogą być poświadczone przez Wykonawcę (Lidera) lub przez Podmioty wspólnie ubiegające się o zamówienie.

6.    W przypadku, gdy Wykonawcy prowadzą działalność w formie spółki cywilnej należy złożyć dokument, z którego wynikają zasady reprezentacji spółki (umowa spółki).

 UWAGA – Zamawiający nie dopuszcza polegania na zdolnościach podmiotów trzecich, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, oraz zdolności finansowych lub ekonomicznych.

VI. Opis sposobu przygotowania i złożenia oferty:

  1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  2. Oferta (formularz ofertowy wraz z wymaganymi dokumentami) musi być przygotowana w języku polskim, złożona w formie elektronicznej poprzez platformę zakupową Open Nexus pod adresem:  https://platformazakupowa.pl/pn/pwik w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy niniejszego postępowania
  3. Wykonawca może złożyć ofertę: jako skan podpisanej wersji papierowej (w formacie PDF) lub załączyć dokumenty sporządzone elektronicznie i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
  4. Formularz ofertowy wraz ze wszystkimi załącznikami stanowiącymi oświadczenia Wykonawcy, muszą być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy (zgodnie ze sposobem reprezentacji wskazanym w Krajowym Rejestrze Sądowym, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, bądź wynikającą z innego dokumentu),
  5. Każda poprawka w ofercie musi być parafowana przez osobę upoważnioną do podpisania oferty,
  6. Oferta powinna zawierać wszystkie dokumenty, informacje i oświadczenia wymagane w niniejszym postępowaniu.
  7. Oferta powinna zostać sporządzona zgodnie z postanowieniami niniejszego postępowania.

Ewentualne pytania związane z obsługą platformy należy kierować do  Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 17:00 tel. 22 101 02 02, e-mail: cwk@platformazakupowa.pl

VII. Informacja na temat możliwości składania ofert częściowych - oferta musi obejmować całość zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Oferty częściowe zostaną odrzucone.

VIII. Informacja na temat możliwości składania ofert wariantowych - Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

XIX. Kryterium oceny ofert - 100% cena

X. Opis sposobu obliczenia ceny oferty: 

  1. Wykonawca określi ceny jednostkowe na wszystkie pozycje wymienione w formularzu ofertowym,
  2. Wykonawca obliczy wartość pozycji poprzez przemnożenie ceny jednostkowej dla danej pozycji przez ilość jednostek.
  3. Ceny jednostkowe winny być określone przez Wykonawcę z uwzględnieniem ewentualnych upustów.
  4. Cena ofertowa powinna być podana w jednym wariancie i określona cyfrowo i słownie (do drugiego miejsca po przecinku). Brak określenia ceny w postaci słownej poczytany zostanie za błąd co do formy oferty i nie będzie skutkować jej odrzuceniem.

CENA OFERTOWA - ŁĄCZNA WARTOŚĆ NETTO (w PLN) CAŁEGO PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 

XI. Warunki płatności - przelew 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT.
Zamawiający wyłącza stosowanie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych zgodnie z przepisem art. 4 ust.3 ustawy z 9 listopada 2018 r.  o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym, do dnia wejścia w życie przepisów powszechnie obowiązującego prawa, które to przepisy wprowadzą obowiązkowe stosowanie tego rodzaju faktur.

XII. Termin realizacji usługi - 12 miesięcy od daty zawarcia umowy (zgodnie z projektem umowy stanowiącym Załącznik nr 4 Ogłoszenia)

XIII. Sposób realizacji usługi - podstawą realizacji usługi będzie wynik postępowania oraz podpisana umowa z wybranym Wykonawcą.

XIV. Informacje o kontakcie z Zamawiającym - osobami uprawnionymi do kontaktu z Oferentami na etapie przygotowania i składania ofert są:  
- sprawy formalne - Iwona Rother, nr tel. 32/34-24-269, przetargi@pwik.com.pl  

XV. Sposób zadawania pytań i udzielania odpowiedzi:

  1. Pytania do postępowania należy zadawać za pośrednictwem przycisku w prawym, dolnym rogu formularza "Wyślij wiadomość".
  2. Zamawiający treść zapytań wraz z wyjaśnieniami umieści na stronie z ogłoszeniem, w zakładce "Komunikaty". Udzielając wyjaśnień Zamawiający nie ujawni źródła zapytania.
  3. Korespondencja prowadzona jest w języku polskim.
  4. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, to wszystkie prawa i obowiązki Zamawiającego i Wykonawców odnoszące się do terminu pierwotnego będą odnosiły się do terminu zmienionego.

XVI. Jawność oferty / tajemnica przedsiębiorstwa:

  1. Złożona oferta wraz z załącznikami będzie jawna, za wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisu art. 11 ust. 2 z 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca składając ofertę zastrzegł oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może w szczególności zastrzec następujących informacji: nazwy (firmy), ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
  2. W przypadku gdy Wykonawca nie wykaże, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Zamawiający uzna zastrzeżenie tajemnicy za bezskuteczne, o czym poinformuje Wykonawcę.
  3. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny być zgrupowane i stanowić oddzielną część oferty, opisaną w następujący sposób: „tajemnica przedsiębiorstwa – tylko do wglądu przez  Zamawiającego”.
  4.  Po otwarciu złożonych ofert, Wykonawca, który będzie chciał skorzystać z jawności dokumentacji z postępowania, w tym ofert musi wystąpić w tej sprawie do Zamawiającego ze stosownym wnioskiem

XVII. Miejsce i termin otwarcia ofert oraz tryb oceny ofert:

  1.  Otwarcie ofert nastąpi w ostatnim dniu składania ofert o godz. 11.05 w budynku nr 4, pok. nr 62, na komputerze Zamawiającego, po pobraniu z Platformy zakupowej złożonych ofert. 
  2.  Niezwłocznie po otwarciu ofert, Zamawiający zamieści na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/pwik (podstronie z ogłoszeniem o postępowaniu) w sekcji „Komunikaty” informacje dotyczące: firm Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie (nazwa, miejscowość), cen zawartych w ofertach.
  3. Złożenie oferty jest równoznaczne ze zgodą składającego ofertę na podanie do publicznej informacji jego danych (nazwa, miejscowość) oraz oferowanej przez niego ceny.
  4. Zamawiający zbada wyłącznie ofertę najkorzystniejszą. W przypadku odrzucenia tej oferty, badaniu będą podlegały kolejne najkorzystniejsze oferty.
  5. W toku dokonywania oceny złożonych ofert, Zamawiający może żądać uzupełnienia dokumentów lub udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. W przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości, w trakcie analizy oferty Zamawiający może wezwać do przedłożenia dodatkowych dokumentów, w tym łączącej Strony umowy Konsorcjum. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień nie spełnia wymagań Zamawiającego.
  6. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
    Przez rażąco niską cenę, Zamawiający rozumie cenę, która jest niższa o co najmniej 30% od wartości szacunkowej zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług lub od średniej arytmetycznej cen ofert niepodlegających odrzuceniu.
  7. Zamawiający poprawia w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. W przypadku, o którym mowa w pkt. c), Zamawiający wyznacza Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki.
  8. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: a) jej treść nie odpowiada wymogom niniejszego postępowania; b) jej treść jest nieczytelna tj. została wypełniona odręcznym pismem uniemożliwiającym jego prawidłowe odczytanie; c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; d)   została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania; e)   została złożona przez Wykonawcę niespełniającego warunków udziału w postępowaniu; f)    Wykonawca nie wyraził pisemnej zgody, na przedłużenie terminu związania ofertą; h)   nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Zamawiającego; i)    jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób; j)    jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;

Zamawiający niezwłocznie poinformuje Wykonawcę, którego ofertę odrzucił. Informacja ta będzie zawierać uzasadnienie czynności odrzucenia.

XVIII Okres związania ofertą:

  1. Wykonawcy są związani złożoną ofertą do czasu zawarcia umowy z wybranym Wykonawcą, jednak nie dłużej niż 30 dni od dnia ostatecznego terminu składania ofert. Dzień ten jest pierwszym dniem terminu związania ofertą.
  2. W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą określonym w punkcie powyżej, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwraca się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.
  3. Przedłużenie terminu związania ofertą, wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.

XIX. Ogłoszenie wyników i zawarcie umowy:

  1. Wykonawcy biorący udział w postępowaniu powiadomieni zostaną o wyborze oferty poprzez stronę www.platformazakupowa.pl/pn/pwik (podstronę z ogłoszeniem o postępowaniu), w zakładce „Komunikaty”.  Informacja powyższa zawierać będzie dane wyłonionego Wykonawcy (nazwę, miejscowość) oraz cenę ofertową. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, wraz z zawiadomieniem o wyniku przetargu otrzyma wskazówki dotyczące miejsca i terminu podpisania umowy. 
  2. Jeżeli wybrany Wykonawca uchyli się od podpisania umowy, wybór ofert zostanie przeprowadzony ponownie spośród ofert złożonych, o ile nie zostały one odrzucone. 

    XX. Zamknięcie przetargu bez dokonania wyboru oferty oraz postępowania przygotowującego umowę 

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia przetargu lub zakończenia postępowania przygotowującego umowę, bez podania przyczyn i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, w tym odszkodowania oraz zwrotu kosztów przygotowania i złożenia ofert.
  2.  Informację o zamknięciu przetargu lub zakończeniu postępowania przygotowującego umowę Zamawiający zamieszcza na stronie www.platformazakupowa.pl/pn/pwik  (podstronie z ogłoszeniem o postępowaniu), w zakładce „Komunikaty”.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla Wykonawcy zawarta jest w załączniku do postępowania o nazwie: "KLAUZULA RODO ART. 13". Prosimy o zapoznanie się z treścią klauzuli. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, w przypadku wskazania w dokumentacji ofertowej danych osobowych innych osób (np. pracowników, podwykonawców) przekazał tym osobom załącznik do postępowania o nazwie: "KLAUZULA RODO ART. 14" wraz z informacją dotyczącą przedmiotu postępowania, w związku z którym Zamawiający otrzymał przedmiotowe dane. Złożenie oferty będzie równoznaczne z potwierdzeniem przez Wykonawcę wykonania obowiązku wskazanego w zdaniu poprzedzającym (w przypadku przekazania Zamawiającemu danych innych osób). 

Postępowanie prowadzone jest w oparciu „Regulamin udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Rudzie Śl.” dostępny na stronie internetowej www.pwik.com.pl 

Przetarg nie jest objęty ustawą Prawo zamówień publicznych.


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
dokumentacja do postępowania nr PT 21.zip zip 778.37 2024-05-16 13:48:00 Postępowanie
wynik pismo nr OZ 10.docx docx 2194.81 2024-06-12 11:48:05 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2024-06-12 11:48 PWiK Sp. z o.o. Ruda Śląska I.R. Wynik postępowania - pismo nr OZ/260/10/2024

wynik pismo nr OZ 10 [...].docx

2024-05-23 11:29 PWiK Sp. z o.o. Ruda Śląska I.R. Informacja z otwarcia ofert
Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu / oferowane ceny netto
1. Karaś DDD Sp. z o.o., Świętochłowice
- oferowana cena netto: 20 300,00 zł

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 Dezynfekcja pomieszczeń piwnicznych i deratyzacja studni kanalizacyjnych na terenie miasta Ruda Śląska Zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia - Cena netto z Formularza ofertowego 1 usługa PWiK Sp. z o.o.
ul. Pokoju 13
41-709, Ruda Śląska
(0)
Kursy walut NBP

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena - Wartość oferty 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
2 Formularz ofertowy - Załącznik nr 2 (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
3 Dokumenty i oświadczenia, stanowiące załączniki do oferty przetargowej, o których mowa w pkt. V Ogłoszenia - Zgodnie z Pkt V Ogłoszenia (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
4 Tajemnica przedsiębiorstwa - Każda informacja stanowiąca tajemnicę przedsiębiorstwa winna być zamieszczona w odrębnym pliku i określać przedmiot będący jej treścią wraz z wykazaniem podstaw utajnienia. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 221