Ogłoszenie nr PT/261/21-WS/2024
Tryb postępowania - przetarg nieograniczony
I. Przedmiot zamówienia - Dezynfekcja pomieszczeń piwnicznych i deratyzacja studni kanalizacyjnych na terenie miasta Ruda Śląska
Opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia
II. Warunki wymagane od Wykonawców (warunki współpracy):
1) Wykonawca usługi w ramach jej wykonania zapewni: środki dezynfekcji, środki do deratyzacji, sprzęt i narzędzia, własny dojazd, odzież roboczą + identyfikatory, karmiki deratyzacyjne.
2) Realizacja usługi nastąpi do 4 godzin, po przyjęciu zgłoszenia przez Wykonawcę - telefonicznie bądź e-mailowo.
3) Po wykonanej usłudze Wykonawca sporządzi pisemny protokół pozabiegowy i dostarczy go Zamawiającemu.
III. Warunki udziału w postępowaniu -
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy,
którzy:
a. nie podlegają
wykluczeniu;
b. spełniają
warunki udziału w postępowaniu.
2) Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
- Wykonawców, którzy nie są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym,
- Wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia (jeżeli wykazanie jest wymagane w warunkach ogłoszenia),
- Wykonawców, którzy znajdują się w sytuacji finansowej niezapewniającej wykonania zamówienia,
- Wykonawcę, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert nie zrealizował zamówienia z przyczyn leżących po jego stronie lub nienależycie wykonał zamówienie,
- Wykonawców , którzy są podmiotem postępowania o upadłość, są w stanie upadłości, lub otwarto w stosunku do nich likwidację,
- Wykonawców, którzy zalegają z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne,
- Wykonawców, którzy zostali skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa albo inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,
- Wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa albo inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,
- Wykonawców, na których została nałożona na nich kara pieniężna, o której mowa w przepisach o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, za czyn nieuczciwej konkurencji polegający na przekupstwie osoby pełniącej funkcje publiczną,
- Wykonawców, w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022 poz. 835) - okres wykluczenia ustala się na podstawie przepisów wskazanej ustawy.
Wystąpienie, którejkolwiek z wyżej wymienionych sytuacji skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
Wykonawca składając ofertę w postępowaniu potwierdza, że nie podlega wykluczeniu w przypadkach, o których mowa powyżej.
3) Warunki udziału w postępowaniu:
3.1. Wiedza
i doświadczenie:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia
warunek, jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu
składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy,
w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 3 usługi w zakresie dezynfekcji
pomieszczeń i 3 usługi deratyzacji pomieszczeń.
3.2. Sytuacja ekonomiczna
i finansowa:
Wykonawca zobowiązany jest do posiadania
polisy ubezpieczeniowej lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności
cywilnej kontraktowej i deliktowej w zakresie prowadzonej działalności w
wysokości, co najmniej 10 000 PLN przez cały okres realizacji umowy
i dostarczenia potwierdzonej kserokopii polisy wraz z dowodem opłacenia
składki ubezpieczenia najpóźniej w dniu podpisania umowy.
IV. Wykaz załączników
Opis przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 1
Formularz Ofertowy - Załącznik nr 2
Wykaz wykonanych usług - Załącznik nr 3
Projekt umowy - Załącznik nr 4
Klauzule RODO
V. Dokumenty wymagane od Wykonawców
Do oferty sporządzonej na wymaganym
formularzu ofertowym (załącznik nr 2)
należy dołączyć następujące informacje, dokumenty, oświadczenia:
1. Wykaz wykonanych
w ciągu ostatnich 3 lat usług, o których mowa w pkt III. 3) ppkt 3.1. Ogłoszenia (Wiedza i doświadczenie), z podaniem zakresu zamówienia, dat wykonania oraz Zamawiających (załącznik nr 3).
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi zostały
wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania wykazu, o którym
mowa powyżej.
2. Dokument potwierdzający, iż preparaty zastosowane do
przeprowadzenia dezynfekcji posiadają dopuszczenie stosowania ich w budynkach
mieszkalnych oraz pomieszczeniach wspólnego użytku (takich jak klatka schodowa,
itp.) oraz zwalczają wszelkiego rodzaju
wirusy, bakterie, grzyby.
3. Atest Ministerstwa Zdrowia lub PZH w ramach realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie deratyzacji.
4. W przypadku, gdy
Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik, do oferty ma być dołączone pełnomocnictwo
podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Z treści
pełnomocnictwa winien wynikać zakres umocowania.
5. Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają Pełnomocnika (Lidera) do
reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w
sprawie wykonania zamówienia. Przedmiotowe Pełnomocnictwo należy dołączyć do
oferty. W przypadku Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie kopie dokumentów dotyczących Wykonawcy
mogą być poświadczone przez Wykonawcę (Lidera) lub przez Podmioty wspólnie
ubiegające się o zamówienie.
6. W przypadku, gdy
Wykonawcy prowadzą działalność w formie spółki cywilnej należy złożyć dokument,
z którego wynikają zasady reprezentacji spółki (umowa spółki).
UWAGA – Zamawiający nie dopuszcza polegania
na zdolnościach podmiotów trzecich, w celu wykazania spełniania warunków
udziału w postępowaniu dotyczących wiedzy i doświadczenia, potencjału
technicznego, oraz zdolności finansowych lub ekonomicznych.
VI. Opis sposobu przygotowania i złożenia oferty:
- Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- Oferta (formularz ofertowy wraz z wymaganymi dokumentami) musi być przygotowana w języku polskim, złożona w formie elektronicznej poprzez platformę zakupową Open Nexus pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pwik w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy niniejszego postępowania
- Wykonawca może złożyć ofertę: jako skan podpisanej wersji papierowej (w formacie PDF) lub załączyć dokumenty sporządzone elektronicznie i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
- Formularz ofertowy wraz ze wszystkimi załącznikami stanowiącymi oświadczenia Wykonawcy, muszą być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy (zgodnie ze sposobem reprezentacji wskazanym w Krajowym Rejestrze Sądowym, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, bądź wynikającą z innego dokumentu),
- Każda poprawka w ofercie musi być parafowana przez osobę upoważnioną do podpisania oferty,
- Oferta powinna zawierać wszystkie dokumenty, informacje i oświadczenia wymagane w niniejszym postępowaniu.
- Oferta powinna zostać sporządzona zgodnie z postanowieniami niniejszego postępowania.
Ewentualne pytania związane z obsługą platformy należy kierować do Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 17:00 tel. 22 101 02 02, e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
VII. Informacja na temat możliwości składania ofert częściowych - oferta musi obejmować całość zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Oferty częściowe zostaną odrzucone.
VIII. Informacja na temat możliwości składania ofert wariantowych - Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
XIX. Kryterium oceny ofert - 100% cena
X. Opis sposobu obliczenia ceny oferty:
- Wykonawca określi ceny jednostkowe na wszystkie pozycje wymienione w formularzu ofertowym,
- Wykonawca obliczy wartość pozycji poprzez przemnożenie ceny jednostkowej dla danej pozycji przez ilość jednostek.
- Ceny jednostkowe winny być określone przez Wykonawcę z uwzględnieniem ewentualnych upustów.
- Cena ofertowa powinna być podana w jednym wariancie i określona cyfrowo i słownie (do drugiego miejsca po przecinku). Brak określenia ceny w postaci słownej poczytany zostanie za błąd co do formy oferty i nie będzie skutkować jej odrzuceniem.
CENA OFERTOWA - ŁĄCZNA WARTOŚĆ NETTO (w PLN) CAŁEGO PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
XI. Warunki płatności - przelew 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT.
Zamawiający wyłącza stosowanie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych zgodnie z przepisem art. 4 ust.3 ustawy z 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym, do dnia wejścia w życie przepisów powszechnie obowiązującego prawa, które to przepisy wprowadzą obowiązkowe stosowanie tego rodzaju faktur.
XII. Termin realizacji usługi - 12 miesięcy od daty zawarcia umowy (zgodnie z projektem umowy stanowiącym Załącznik nr 4 Ogłoszenia)
XIII. Sposób realizacji usługi - podstawą realizacji usługi będzie wynik postępowania oraz podpisana umowa z wybranym Wykonawcą.
XIV. Informacje o kontakcie z Zamawiającym - osobami uprawnionymi do kontaktu z Oferentami na etapie przygotowania i składania ofert są:
- sprawy formalne - Iwona Rother, nr tel. 32/34-24-269, przetargi@pwik.com.pl
XV. Sposób zadawania pytań i udzielania odpowiedzi:
- Pytania do postępowania należy zadawać za pośrednictwem przycisku w prawym, dolnym rogu formularza "Wyślij wiadomość".
- Zamawiający treść zapytań wraz z wyjaśnieniami umieści na stronie z ogłoszeniem, w zakładce "Komunikaty". Udzielając wyjaśnień Zamawiający nie ujawni źródła zapytania.
- Korespondencja prowadzona jest w języku polskim.
- W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, to wszystkie prawa i obowiązki Zamawiającego i Wykonawców odnoszące się do terminu pierwotnego będą odnosiły się do terminu zmienionego.
XVI. Jawność oferty / tajemnica przedsiębiorstwa:
- Złożona oferta wraz z załącznikami będzie jawna, za wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisu art. 11 ust. 2 z 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca składając ofertę zastrzegł oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może w szczególności zastrzec następujących informacji: nazwy (firmy), ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
- W przypadku gdy Wykonawca nie wykaże, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Zamawiający uzna zastrzeżenie tajemnicy za bezskuteczne, o czym poinformuje Wykonawcę.
- Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny być zgrupowane i stanowić oddzielną część oferty, opisaną w następujący sposób: „tajemnica przedsiębiorstwa – tylko do wglądu przez Zamawiającego”.
- Po otwarciu złożonych ofert, Wykonawca, który będzie chciał skorzystać z jawności dokumentacji z postępowania, w tym ofert musi wystąpić w tej sprawie do Zamawiającego ze stosownym wnioskiem
XVII. Miejsce i termin otwarcia ofert oraz tryb oceny ofert:
- Otwarcie ofert nastąpi w ostatnim dniu składania ofert o godz. 11.05 w budynku nr 4, pok. nr 62, na komputerze Zamawiającego, po pobraniu z Platformy zakupowej złożonych ofert.
- Niezwłocznie po otwarciu ofert, Zamawiający zamieści na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/pwik (podstronie z ogłoszeniem o postępowaniu) w sekcji „Komunikaty” informacje dotyczące: firm Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie (nazwa, miejscowość), cen zawartych w ofertach.
- Złożenie oferty jest równoznaczne ze zgodą składającego ofertę na podanie do publicznej informacji jego danych (nazwa, miejscowość) oraz oferowanej przez niego ceny.
- Zamawiający zbada wyłącznie ofertę najkorzystniejszą. W przypadku odrzucenia tej oferty, badaniu będą podlegały kolejne najkorzystniejsze oferty.
- W toku dokonywania oceny złożonych ofert, Zamawiający może żądać uzupełnienia dokumentów lub udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. W przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości, w trakcie analizy oferty Zamawiający może wezwać do przedłożenia dodatkowych dokumentów, w tym łączącej Strony umowy Konsorcjum. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień nie spełnia wymagań Zamawiającego.
- Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
Przez rażąco niską cenę, Zamawiający rozumie cenę, która jest niższa o co najmniej 30% od wartości szacunkowej zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług lub od średniej arytmetycznej cen ofert niepodlegających odrzuceniu. - Zamawiający poprawia w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. W przypadku, o którym mowa w pkt. c), Zamawiający wyznacza Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki.
- Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: a) jej treść nie odpowiada wymogom niniejszego postępowania; b) jej treść jest nieczytelna tj. została wypełniona odręcznym pismem uniemożliwiającym jego prawidłowe odczytanie; c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; d) została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania; e) została złożona przez Wykonawcę niespełniającego warunków udziału w postępowaniu; f) Wykonawca nie wyraził pisemnej zgody, na przedłużenie terminu związania ofertą; h) nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Zamawiającego; i) jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób; j) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
Zamawiający niezwłocznie poinformuje Wykonawcę, którego ofertę odrzucił. Informacja ta będzie zawierać uzasadnienie czynności odrzucenia.
XVIII Okres związania ofertą:
- Wykonawcy są związani złożoną ofertą do czasu zawarcia umowy z wybranym Wykonawcą, jednak nie dłużej niż 30 dni od dnia ostatecznego terminu składania ofert. Dzień ten jest pierwszym dniem terminu związania ofertą.
- W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą określonym w punkcie powyżej, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwraca się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.
- Przedłużenie terminu związania ofertą, wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
XIX. Ogłoszenie wyników i zawarcie umowy:
- Wykonawcy biorący udział w postępowaniu powiadomieni zostaną o wyborze oferty poprzez stronę www.platformazakupowa.pl/pn/pwik (podstronę z ogłoszeniem o postępowaniu), w zakładce „Komunikaty”. Informacja powyższa zawierać będzie dane wyłonionego Wykonawcy (nazwę, miejscowość) oraz cenę ofertową. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, wraz z zawiadomieniem o wyniku przetargu otrzyma wskazówki dotyczące miejsca i terminu podpisania umowy.
- Jeżeli wybrany Wykonawca uchyli się od podpisania umowy, wybór ofert zostanie przeprowadzony ponownie spośród ofert złożonych, o ile nie zostały one odrzucone.
XX. Zamknięcie przetargu bez dokonania wyboru oferty oraz postępowania przygotowującego umowę
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia przetargu lub zakończenia postępowania przygotowującego umowę, bez podania przyczyn i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, w tym odszkodowania oraz zwrotu kosztów przygotowania i złożenia ofert.
- Informację o zamknięciu przetargu lub zakończeniu postępowania przygotowującego umowę Zamawiający zamieszcza na stronie www.platformazakupowa.pl/pn/pwik (podstronie z ogłoszeniem o postępowaniu), w zakładce „Komunikaty”.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla Wykonawcy zawarta jest w załączniku do postępowania o nazwie: "KLAUZULA RODO ART. 13". Prosimy o zapoznanie się z treścią klauzuli. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, w przypadku wskazania w dokumentacji ofertowej danych osobowych innych osób (np. pracowników, podwykonawców) przekazał tym osobom załącznik do postępowania o nazwie: "KLAUZULA RODO ART. 14" wraz z informacją dotyczącą przedmiotu postępowania, w związku z którym Zamawiający otrzymał przedmiotowe dane. Złożenie oferty będzie równoznaczne z potwierdzeniem przez Wykonawcę wykonania obowiązku wskazanego w zdaniu poprzedzającym (w przypadku przekazania Zamawiającemu danych innych osób).
Postępowanie prowadzone jest w oparciu „Regulamin udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Rudzie Śl.” dostępny na stronie internetowej www.pwik.com.pl
Przetarg nie jest objęty ustawą Prawo zamówień publicznych.
Komunikaty