Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 22-11-2023 14:30:00 |
Składania : | 30-11-2023 12:00:00 |
Otwarcia : | 30-11-2023 12:05:00 |
Tryb: | Zapytanie ofertowe |
Rodzaj: | Dostawy |
ZAPYTANIE OFERTOWE nr
ZZ_DAO/2023/Z/81
I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Nazwa: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Adres: Al. Racławickie 14; 20 – 950 Lublin
NIP: 712-016-10-05
REGON: 000514064
Adres strony internetowej: www.kul.pl
Jednostka prowadząca: Dział Administracji Obiektami
tel.: 81 445 41 49
e-mail: dao@kul.pl
Osoba do kontaktu: Oliwia Skurska
Przedmiot zamówienia:
Dostawa
i montaż dwóch wiat śmietnikowych wraz z wiatą rowerową na
terenie
Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
przy ul. Konstantynów 1 w Lublinie.
I. WPROWADZENIE
II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze postępowanie jest prowadzone w trybie zapytania ofertowego jako zakup poniżej 130 tys. zł,
w
zw. z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych
(Dz.U. 2023 r. poz. 1605 ze zm.) oraz na
podstawie Regulaminu udzielania zamówień i dokonywania zakupów
w
Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II.
2. Do niniejszego postępowania mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
(Dz. U. 2023 r., poz. 1610) Postępowanie prowadzone jest z zachowaniem zasady konkurencyjności i równego
traktowania Wykonawców.
3. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za
pośrednictwem Platformy Zakupowej (dalej jako “Platforma” lub “Platforma Zakupowa”) dostępnej pod
adresem https://platformazakupowa.pl/pn/kul
4.Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego z zachowaniem zasady konkurencyjności i równego traktowania Wykonawców.
5. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i
montaż dwóch wiat śmietnikowych wraz z wiatą rowerową na terenie
Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II przy ul.
Konstantynów 1 w Lublinie.
3.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagań Zamawiającego
znajduje się w załączniku nr 1
Opis Przedmiotu Zamówienia
oraz w załączniku nr 4 Wzorze umowy.
IV. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1. Termin realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z terminem we wzorze umowy.
V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu może ubiegać się Wykonawca, który:
1. Prowadzi działalność gospodarczą w zakresie objętym przedmiotem zapytania ofertowego.
2. Dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym pozwalającym na prawidłową realizację zamówienia.
3. Nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129, z późn. zm.).
VI. SPOSÓB ROZLICZENIA
1. Należność za wykonane dostawy płacona będzie przelewem na konto Wykonawcy na podstawie prawidłowo
wystawionej faktury w terminie 30 dni od jej otrzymania.
2. Za datę zapłaty przyjmuje się datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
3.Wykonawca zobowiązany będzie do wystawienia faktury z obowiązującą stawką podatku Vat.
VII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Ofertę należy przygotować według wymagań określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym.
2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim.
3. Wykonawca określi w ofercie:
a) nazwę i adres Wykonawcy;
b)
całkowitą wartość przedmiotu zamówienia netto, brutto, podając
ją w zapisie liczbowym i słownym
oraz stawkę i wartość
podatku VAT.
4. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia. Powinny one być doliczone do ceny
ustalonej przez Wykonawcę w ofercie.
5. Termin związania ofertą wynosi 30 dni licząc od terminu składania ofert.
6. Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy na podstawie
właściwego dokumentu rejestrowego właściwego dla formy organizacyjnej Wykonawcy lub na podstawie
pełnomocnictwa.
7. Oferta powinna zawierać:
a) wypełniony i podpisany formularz ofertowy (załącznik nr 2);
b) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu (jeśli jest konieczne);
c) wypełniony i podpisany opis przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1);
d) akceptację wzoru umowy stanowiącego (załącznik nr 3) do zapytania ofertowego;
8. Wymagane dokumenty opisane w pkt 7 pkt a-d) powinny być przedstawione przez Wykonawcę w formie
podpisanego
skanu lub w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem
elektronicznym
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym.
9. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym
przez Wykonawcę.
10. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych ani wariantowych.
11. Oferta powinna zawierać wszystkie informacje, dokumenty i oświadczenia wymagane przez Zamawiającego.
W przypadku oferty niekompletnej, Zamawiający może wystąpić do Wykonawcy z prośbą o uzupełnienie
oferty.
12. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
13.
Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. W przypadku
złożenia przez ten sam podmiot więcej
niż jednej oferty,
wszystkie oferty złożone przez ten podmiot zostaną odrzucone i nie
będą podlegały ocenie.
14. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku ustanawiają
pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania
w postępowaniu i do zawarcia umowy.
Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Dokument sporządzony
w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język
polski.
15. Wykonawcy, którzy złożyli wspólną ofertę ponoszą, w razie wybrania ich oferty przez Zamawiającego,
solidarną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za wykonanie umowy.
VIII. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
1. Postępowanie jest prowadzone na platformie Open Nexus – www.platformazakupowa.pl/pn/kul
2. Oferta powinna być przesłana za pośrednictwem ww. platformy poprzez wypełnienie, dostępnego na stronie
postępowania, formularza składania oferty, a następnie kliknięcie przycisku „Złóż ofertę”.
3. Ofertę należy złożyć do dnia 28.11.2023 r. do godziny 12:00.
4. Otwarcie ofert zostanie dokonane w dniu 28.11.2023 r. o godzinie 12:05.
5. W przypadku wystąpienia awarii systemu – platormazakupowa.pl, która powoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym w ust. 4, otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po usunięciu awarii.
6. Wykonawca składa ofertę w sposób opisany w instrukcji składania ofert w postępowaniu poniżej progu -
zapytanie ofertowe, dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
7. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach ma prawo przedłużenia terminu składania ofert. Informacja
ta zostanie opublikowana na platformie.
8. Zamawiający sporządzi pisemny protokół postępowania z wyboru najkorzystniejszej oferty.
9. Informacja o wyborze oferty zastanie upubliczniona poprzez zamieszczenie na stronie postępowania w
zakładce „Komunikaty”.
IX. OCENA OFERT
1. Ocenie będą podlegały oferty nieodrzucone.
2. Oferty będą oceniane w skali od 0 do 100 punktów. W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych działań
matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeśli przy
zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów.
3. Zamawiający przy ocenie ofert w niniejszym postępowaniu, posłuży się następującym kryterium:
Kryterium „Cena” – 100 % - C
C = (Cn / Co) x 100 pkt
gdzie:
C – przyznane punkty w kryterium „cena”;
Cn – najniższa cena ofertowa (brutto) spośród wszystkich podlegających ocenie ofert;
Co – cena oferty ocenianej (brutto);
4. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom
przedstawionym w Zapytaniu ofertowym i uzyska największą liczbę punktów w oparciu o kryterium wyboru.
5. W przypadku otrzymania przez Zamawiającego dwóch ofert o tej samej wartości, Zamawiający wezwie
Wykonawców do złożenia ofert dodatkowych, spośród których zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza.
X. WARUNKI ODRZUCENIA OFERT I UNIEWAŻNIENIA POSTĘPOWANIA
1. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli m.in.:
1) jeżeli jej treść nie odpowiada treści Zapytania ofertowego, w szczególności w przypadku stwierdzenia
niezgodności oferty ze Opisem wymagań Zamawiającego;
2) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
3) niezgodną z przepisami Kodeksu cywilnego / nieważną na podstawie odrębnych przepisów
4) jeżeli jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji;
5)
zawiera rażąco niska cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia lub
niemożliwe do poprawienia błędy
w obliczaniu ceny, które
nie są omyłkami;
6) zostanie złożona po terminie;
7)
oferta została złożona przez Wykonawcę, który wcześniej
nienależycie wykonał zamówienie
dla Zamawiającego (bez
zachowania terminów umownych, niegodnie z umową, nie wywiązał się
z warunków
gwarancji, rękojmi, zamówienie itp.);
8) oferta została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu;
9) Wykonawca uchylił się od podpisania umowy.
2. Zamawiający unieważni postępowanie w szczególności, jeśli zaistnieje jedna z poniższych okoliczności:
1) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
2) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie
zamówienia;
3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie
zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
4) postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą jego rozstrzygnięcie i zawarcie umowy.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia postępowania bez wybrania którejkolwiek z ofert,
unieważnienia postępowania w całości lub w części na każdym etapie, w tym także po upływie terminu
składania ofert - także bez podania przyczyny.
XI. DODATKOWE INFORMACJE
1. W sprawach związanych z niniejszym zapytaniem ofertowym należy kontaktować się za pośrednictwem
platformy Open Nexus – www.platformazakupowa.pl/pn/kul.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści
złożonych ofert, a także wyjaśnień dotyczących treści oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw załączonych
do oferty, uzupełnienia wymaganych oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może zwrócić się do Wykonawców z prośbą o wyjaśnienia, wraz ze
złożeniem dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu, lub ich istotnych części składowych, gdy
zaoferowana cena wydaje się rażąco niska.
4. Pod pojęciem rażąco niskiej ceny Zamawiający rozumie cenę, która budzi wątpliwości Zamawiającego co do
możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach
zamówienia, w szczególności jest niższa o co najmniej 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich
złożonych w postępowaniu niepodlegających odrzuceniu ofert lub wartości zamówienia powiększonej o
należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.
5. Zamawiający informuje, że w treści oferty Wykonawcy poprawi oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki
rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, oraz inne omyłki
polegające na niezgodności ofert z dokumentami zamówienia niepowodujące istotnych zmian w treści oferty -
niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
6. Za oczywistą omyłkę rachunkową Zamawiający uzna w szczególności:
1) wszystkie omyłki w działaniach arytmetycznych na liczbach, z uwzględnieniem ich konsekwencji,
2) omyłki polegające na rozbieżności w cenie oferty wpisanej liczbowo i słownie, przyjmując za poprawny
zapis, który wynika z poprawnie wykonanych obliczeń arytmetycznych.
7. W przypadku innej omyłki, Zamawiający wyznaczy Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody
na jej poprawienie lub zakwestionowanie jej poprawienia. Jeżeli Wykonawca nie wyrazi zgody na poprawienie
innej omyłki jego oferta podlega odrzuceniu. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za
wyrażenie zgody na poprawienie omyłki.
8. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego lub
innych dokumentów postępowania.
9. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania
ofertowego lub innych dokumentów postępowania wpłynął do zamawiającego nie później niż na 2 dni przed
upływem terminu składania ofert.
10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość, przed upływem terminu do składania ofert, zmiany Zapytania
ofertowego oraz unieważnienia Zapytania ofertowego w każdym czasie bez podania przyczyny, także po
wyborze oferty najkorzystniejszej, a przed zawarciem umowy.
11. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru kolejnej oferty najwyżej ocenionej spośród pozostałych
ważnych ofert (zgodnie z rankingiem ofert), jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako
najkorzystniejsza, uchyli się od zawarcia umowy. Czynność wyboru kolejnej oferty najwyżej ocenionej,
spośród pozostałych ważnych ofert (zgodnie z rankingiem ofert), Zamawiający może powtarzać, jeżeli kolejny
Wykonawca uchyli się od zawarcia umowy.
12. Złożenie oferty przez Wykonawcę jest równoznaczne z akceptacją warunków realizacji dostaw określonych w
niniejszym zapytaniu oraz w dołączonym wzorze umowy.
Załączniki:
1.Opis Przedmiotu Zamówienia (załącznik 1).
2.Formularz ofertowy (załącznik 2).
3. Klauzula informacyjna (załącznik 3).
4. Wzór umowy (załącznik 4).
XII. KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1:
1. Administratorem jest Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II (adres: Al. Racławickie 14, 20 – 950 Lublin,
adres e-mail: kul@kul.pl, numer telefonu: 81 445 41 01), reprezentowany przez Rektora.
2. Na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II powołany został inspektor ochrony danych (adres e-mail:
iod@kul.pl, numer telefonu 81 445 32 30).
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu weryfikacji zapytań ofertowych złożonych w ramach prowadzonego
postępowania.
4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów
przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przez okres niezbędny do archiwizacji.
5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. rozporządzenia (wypełnienie obowiązku
prawnego ciążącego na administratorze).
6. Dostęp do danych osobowych mają osoby upoważnione przez administratora. Dane osobowe mogą być
ujawniane osobom wnioskującym o dostęp do dokumentacji z prowadzonego postępowania.
7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- żądania dostępu do danych osobowych oraz ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania danych
osobowych;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Realizacja zadania w zakresie weryfikacji zapytań ofertowych wiąże się z koniecznością przetwarzania danych
osobowych, co znajduje podstawę w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
(Dz. U. z 2023 r. poz.1270) Czy Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do podania tychże danych
na podstawie ww. ustawy.
2023-12-04 12:23 | Oliwia Skurska | W załączeniu informacja z wyboru najkorzystniejszej oferty. |
2023-11-24 15:17 | Oliwia Skurska | W związku z zapytaniami i związanymi z nimi wyjaśnieniami, termin składania ofert Zamawiający przedłużył do 30.11.2023 r. godz. 12:00. |
2023-11-24 15:10 | Oliwia Skurska |
Nr
sprawy:
ZZ_DAO/2023/Z/81
Lublin,
24
listopada
2023
r. Wykonawcy zainteresowani postępowaniem Dotyczy zapytania ofertowego prowadzonego w trybie zapytania ofertowego jako zakup poniżej 130 tys. zł, w zw. z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp na podstawie Regulaminu udzielania zamówień i dokonywania zakupów w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II na: ,,Dostawę i montaż dwóch wiat śmietnikowych wraz z wiatą rowerową na terenie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II przy ul. Konstantynów 1” ZAWIADOMIENIE O MODYFIKACJI TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO I PRZESUNIĘCIU TERMINU SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT ORAZ OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II informuje, że na podstawie rozdz. XI ust. 10 Zapytania ofertowego dokonuje modyfikacji treści Zapytania ofertowego i OPZ, w następującym zakresie: Zapytanie ofertowe przed modyfikacją: VIII. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT 3. Ofertę należy złożyć do dnia 28.11.2023 r. do godziny 12:00. 4. Otwarcie ofert zostanie dokonane w dniu 28.11.2023 r. o godzinie 12:05. Zapytanie ofertowe po modyfikacji: VIII. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT 3. Ofertę należy złożyć do dnia 30.11.2023 r. do godziny 12:00. 4. Otwarcie ofert zostanie dokonane w dniu 30.11.2023 r. o godzinie 12:05 . OPZ przed modyfikacją: 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: 1) I wiata śmietnikowa - o pojemności 7 kontenerów 1100 l (ok. 140 cm x 120 cm) oraz 5 małych kontenerów(ok. 60 cm x 70 cm): • wiata montowana na miejscu, 2) II wiata śmietnikowa - o pojemności 4 kontenerów 1100 l (ok. 140 cm x 125 cm) oraz 2 małych kontenerów (ok. 60 cm x 70 cm): • wiata montowana na miejscu, 3) Wiata rowerowa - na 8-10 rowerów: • szerokość około: 2500 mm, • ilość miejsc na rowery przy zastosowaniu stojaka szeregowego: 8-10, • montaż: do wbetonowania słupy, OPZ po modyfikacji: 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: 1) I wiata śmietnikowa - o pojemności 7 kontenerów 1100 l (ok. 140 cm x 120 cm) oraz 5 małych kontenerów (ok. 60 cm x 70 cm): • wiata montowana na miejscu, bez trwałego połączenia z gruntem, 2) II wiata śmietnikowa - o pojemności 4 kontenerów 1100 l (ok. 140 cm x 125 cm) oraz 2 małych kontenerów (ok. 60 cm x 70 cm): • wiata montowana na miejscu, bez trwałego połączenia z gruntem, 3) Wiata rowerowa - na 8-10 rowerów: • szerokość około: 4000 mm, • wiata powinna być wyposażona w stojaki do mocowania rowerów w kształcie litery U, o wysokości około 85 cm. Ilość miejsc na rowery 8-10, • montaż: wiata ma być zamontowana do terenu utwardzonego kostką, przykręcana na kołki rozporowe, Treść Zapytania ofertowego i OPZ wraz z załącznikami została zmodyfikowana wg ww. zapisów i należy ją odczytywać z uwzględnieniem ww. zmian, a odmienne uregulowania zawarte w Zapytaniu i OPZ są nieobowiązujące. Pozostałe zapisy Zapytania ofertowego i OPZ pozostają bez zmian. podpisano /-/ z up. Rektora KUL mgr Paweł Kur Zastępca Kierownika Działu Zakupów i Zamówień Publicznych |
2023-11-24 15:09 | Oliwia Skurska |
Nr
sprawy:
ZZ_DAO/2023/Z/81
Lublin,
24
listopada
2023
r. Wykonawcy zainteresowani postępowaniem Dotyczy zapytania ofertowego pn. „Dostawa i montaż dwóch wiat śmietnikowych wraz z wiatą rowerową na terenie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II przy ul. Konstantynów 1 w Lublinie”. WYJAŚNIENIE TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, udziela odpowiedzi na pytania do postępowania pn. „Dostawa i montaż dwóch wiat śmietnikowych wraz z wiatą rowerową na terenie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II przy ul. Konstantynów 1 w Lublinie” bez ujawniania źródła: Pytanie nr 1: „Instalacja wiat śmietnikowych oraz wiaty rowerowej o takich gabarytach wymaga zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę, którego proces uzyskania przekracza wyznaczony przez Państwa czas na realizacje zlecenia. Czy takie zgłoszenie zostało przez Państwo dokonane i czy nie otrzymali Państwo sprzeciwu ze Starostwa Powiatowego?” Odpowiedź nr 1: Zgodnie z art. 29, ust. 2, pkt 2) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.) : "2. Nie wymaga decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszenia, o którym mowa w art. 30, budowa: 1) ... 2) wiat o powierzchni zabudowy do 50 m2, sytuowanych na działce, na której znajduje się budynek mieszkalny, lub przeznaczonej pod budownictwo mieszkaniowe, przy czym łączna liczba tych wiat na działce nie może przekraczać dwóch na każde 1000 m2 powierzchni działki;" Działka, na której będzie stawiana wiata rowerowa, to działka nr ewid. 17, obręb 15 - Konstantynów, ark. 1 o pow. 43 518 m2, Na działce tej są usytuowane budynki mieszkalne. Wiata rowerowa nie wymaga więc zgłoszenia. Jeśli chodzi o wiaty śmietnikowe, to mają one być postawione na działce o nr ewidencyjnym 18/2, obręb 15 - Konstantynów, ark. 1 o pow. 48 166 m2, na której nie ma budynków mieszkalnych i nie jest ona przeznaczona pod budownictwo mieszkaniowe. Dokonano jednak zmian w OPZ wskazując, że „wiaty śmietnikowe będą montowane na miejscu, bez trwałego połączenia z gruntem”. KUL zgłosi, a także zamontuje wiaty do podłoża we własnym zakresie. Dodatkowo wyjaśniamy również, że wskazane w OPZ wykonanie kostki, jest traktowane jako utwardzenie terenu zgodnie z art. 29, ust. 4, pkt 4) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.). Działka nr ewidencyjny 18/2, na której chcemy wykonać roboty budowlane polegające na utwardzenie terenu jest działką budowlaną. W związku z czym nie wymaga decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszenia, o którym mowa w art. 30. Pytanie nr 2: ,,Czy zamawiający ma możliwość wydłużenia realizacji zamówienia, ponieważ jest to nie realne czasowo do wykonania.” Odpowiedź nr 2: Zamawiający nie przewiduje możliwości przedłużenia terminu realizacji zamówienia. podpisano /-/ z up. Rektora KUL mgr Paweł Kur Zastępca Kierownika Działu Zakupów i Zamówień Publicznych |
Komunikaty