Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: DA.2621.2.22.2022.OS Dostawa materiałów eksploatacyjnych – tuszy, tonerów do drukarek, kserokopiarek na potrzeby MOSiR w okresie od dnia podpisania umowy do 31.03.2023 r.

Olga Sampławska
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Elblągu Oddział: Dział administracyjny - DA
Termin:
Zamieszczenia : 04-04-2022 10:15:00
Składania : 11-04-2022 10:30:00
Otwarcia : 11-04-2022 10:35:00
Tryb: Zapytanie ofertowe
Rodzaj: Dostawy

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,


informujemy o postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego w trybie zgodnym z regulaminem wewnętrznym organizacji.

Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.


OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów eksploatacyjnych (tusze, tonery) do urządzeń drukujących i kserujących na potrzeby Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Elblągu oraz odbiór zużytych materiałów eksploatacyjnych (tonerów i tuszy) i przekazanie ich do utylizacji.

Produkty muszą posiadać termin przydatności do użytku nie krótszy niż 12 miesięcy od daty dostawy oraz oryginalne i nienaruszone opakowania. 

Zamawiający nie dopuszcza zaoferowania tonerów i tuszy innych producentów, niż te wskazane w formularzu ofertowym.

Szacunkowe ilości materiałów podane w formularzu ofertowym – nie są wiążące dla Zamawiającego przy realizacji umowy, są podstawą dla Wykonawców do sporządzenia oferty. Zamawiający podczas trwania umowy może dokonywać zamówienia na dodatkowe materiały, pozaumowne. Ilość zamawianych materiałów nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń w toku realizacji umowy.

TERMIN REALIZACJI

Realizacja zamówienia następowała będzie od dnia podpisania umowy do 31.03.2023 r.  

DOSTAWA

Materiały będą dostarczane przez Wykonawcę na jego ryzyko i koszt. 

Dostawa materiałów następować będzie partiami, a wielkość każdej partii wynikać będzie z jednostronnych zamówień Zamawiającego, zgłoszonych telefonicznie lub e-mailowo przez pracownika Zamawiającego, ze wskazaniem miejsca dostawy. Termin realizacji poszczególnych dostaw ustala się na okres maksymalnie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia zamówienia na materiały.

W przypadku dostarczenia artykułów niezgodnych z warunkami zamówienia,  Zamawiający zastrzega sobie prawo do reklamacji, która winna być zrealizowana w ciągu maksymalnie 2 dni roboczych od daty  zgłoszenia. Wykonawca zobowiązany jest  wymienić wadliwe środki i artykuły na nowe, wolne od wad.

CENY

Zamawiający dopuszcza waloryzację cen jednostkowych wyłącznie w przypadku zmian cen obowiązujących u producenta danego wyrobu. Zmiana ceny jednostkowej netto nie może być większa od wielkości zmian cen producenta. Wykonawca jest zobowiązany podać o ile cena ulegnie zmianie i udokumentować jej zmianę powiadamiając o niej na piśmie Zamawiającego oraz podać termin obowiązywania.

UPUST na towary pozaumowne

Przy zakupie materiałów pozaumownych Wykonawca zastosuje wobec Zamawiającego upust w zaoferowanej wysokości, jednak nie mniejszy niż 5 % ceny obowiązującej w dniu zakupu towaru.

Do faktury (lub na fakturze) Wykonawca winien dołączyć informację dotyczącą wielkości udzielonego rabatu na dostarczony materiał pozaumowny.

 OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY OFERT

Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami: cena brutto – 100% 


Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku:

- niewystarczających środków na realizację zamówienia, - zmianę zapotrzebowania Zamawiającego.


W przypadku pytań: 

- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego".

- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od  8:00 do 17:00.

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl


Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy. 

Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.

Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
formularz ofertowy - tonery, tusze 2022v2.xlsx xlsx 14.13 2022-04-04 10:15:00 Kryterium
wzór umowy tonery 2022v2.docx docx 26.46 2022-04-04 10:15:00 Kryterium
formularz ofertowy - tonery, tusze 2022v2popr.xlsx xlsx 14.14 2022-04-06 11:43:25 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2022-04-12 08:37 Olga Sampławska Informacja o rozstrzygnięciu postępowania
Zamawiający zawiadamia, że postępowanie nr DA.2621.2.22.2022.OS Dostawa materiałów eksploatacyjnych – tuszy, tonerów do drukarek, kserokopiarek na potrzeby MOSiR w okresie od dnia podpisania umowy do 31.03.2023 r. zostało rozstrzygnięte.
Ofertę najkorzystniejszą złożyła firma: Pryzmat Sp. z o.o. Sp.k., 53-238 Wrocław, ul. Ostrowskiego 15, cena oferty: 11 065,57 zł brutto
2022-04-07 10:27 Olga Sampławska Zamawiający informuje, że w postępowaniu wpłynęły pytania:
Pyt. 1) ,,Wskazanie konkretnej marki zamiennika tonera wynika ze specyfiki potrzeb Zamawiającego i ma na celu należyte ich zabezpieczenie." Mając na względzie dbałość o zachowanie dyscypliny finansów publicznych, na pewno kierujecie się Państwo wyborem produktu, który spełnia wszystkie kryteria niezbędne do współpracy z urządzeniami, które macie Państwo na stanie, a do tego produktu najkorzystniejszego cenowo. Dlatego zastanawiam się dlaczego ograniczacie się do jednej marki, skoro jest wiele produktów na rynku, które spełniają te kryteria, a są konkurencyjne cenowo?
Odp. Zamawiający w całości podtrzymuje swoje stanowisko zawarte w wyjaśnieniach udzielonych w dniu 06.04.2022 r. Zamawiający ma prawo do takiego określenia przedmiotu zamówienia, który będzie odpowiadał jego potrzebom. Wskazane w formularzu ofertowym marki tonerów odpowiadają Zamawiającemu , zarówno jakościowo, jak i cenowo. Dlatego takiego produktu oczekuje i taki produkt chce zakupić.

Pyt. 2) ,,Wskazanie konkretnej marki zamiennika tonera nie ogranicza konkurencji, ze względu na fakt, iż wielu wykonawców na rynku posiada w swojej ofercie produkty określone w formularzu ofertowym". Oczywiście, jednak każdy producent ma swoje rynki zbytu, swoich dostawców, swoje wynegocjowane ceny, popyt, który napędza tę cenę itd, więc wskazanie konkretnej marki ogranicza konkurencję cenową produktów, które spełniają te same kryteria jakościowe. Pytanie: I tu proszę o udzielenie informacji, jakie potrzeby (cyt.specyfikę potrzeb) Zamawiającego spełnia tylko i wyłącznie ta konkretna marka zamiennika, których nie spełniają konkurencyjne cenowo marki, o co najmniej tej samej jakości?
Odp. Przedmiotowe zamówienie dotyczy dostawy materiałów eksploatacyjnych do sprzętu wysokiej jakości. Zamawiający ma doświadczenie w korzystaniu z tonerów producentów określonych w zapytaniu ofertowym. Wskazane produkty odpowiadają Zamawiającemu, zarówno jakościowo, jak i cenowo. Zamawiający nie może sobie pozwolić na zakup niesprawdzonych produktów. W przypadku dostarczania przez Wykonawcę tanich, słabo jakościowych produktów powstaje ryzyko niewłaściwego działania sprzętu, które ma wpływ na funkcjonowanie i prowadzenie działalności przez Zamawiającego. Zamawiający tworzy dokumenty, które dostarczane są do różnego rodzaju podmiotów, zarówno publicznych, jak i prywatnych. Jakość tych dokumentów, w tym dobra jakość wydruku, papier niezabrudzony tonerem itp. wpływają na sposób postrzegania Zamawiającego przez jego kontrahentów. Ponadto Zamawiający nie może sobie pozwolić, na przestój pracy spowodowany ciągłą reklamacją np. wysypujących się tonerów, brudzenia papieru, zanieczyszczenia sprzętu itp.

Zapraszamy do składania ofert.
2022-04-06 11:43 Olga Sampławska Zamawiający informuje, że w postępowaniu wpłynęło pytanie:
Pyt.
Proszę o informację czy w Formularzu Ofertowym prawidłowo podana jest pozycja
29 Toner do Sharp MX-3100N Toner Sharp MX-23GTBA /18000 str./black oryginalny
czy nie powinien być tak jak w przypadku kolorów toner MX31GTBA/18000str./black

Odp. Zamawiający informuje, że w poz. 29 w formularzu ofertowym zaszła omyłka pisarska:
Jest: Sharp MX-3100N Toner Sharp MX-23GTBA /18000 str./black
Powinno być: Sharp MX-3100N Toner Sharp MX-31GTBA /18000 str./black

W załączeniu poprawiony formularz ofertowy.

formularz ofertowy - [...].xlsx

2022-04-06 11:32 Olga Sampławska Zamawiający informuje, że w postępowaniu wpłynęły pytania:
Pyt. 1 niestety, ale nie mogłem znaleźć na Państwa stronie (ani na BIP) regulaminu zamówień publicznych. Powołują się Państwo na niego w opisie podstrony ,,Zamówienia publiczne". Jako jednostka budżetowa, wydatkująca publiczne pieniądze musicie Państwo zachować w tajemnicy dokumenty z danymi osobowymi osób trzecich, uznawane jako niejawne, ale nie regulaminy zamówień. Stąd proszę o udostępnienie tego regulaminu bądź wskazanie linka z dostępem do niego.
Odp. Zamawiający informuje, że żaden z aktualnych przepisów prawa, w tym przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (dalej PZP), nie nakłada na Zamawiających obowiązku stosowania stałych i wewnętrznie przyjętych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej do 130.000 zł. Dysponowanie regulaminem udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej do 130.000 zł. nie jest więc obowiązkowe. Tym bardziej nie ma obowiązku publikacji na stronie Zamawiającego takiego dokumentu. Nie mniej jednak Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Elblągu w celu usystematyzowania zasad dotyczących wyboru wykonawcy w przypadku zamówień podprogowych, opracował wewnętrzny regulamin udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 130 000 zł. Aby uzyskać dostęp do tego regulaminu należy złożyć wniosek o dostęp do informacji publicznej zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Pyt. 2 tutaj pytanie mam podobne do mojego poprzednika, to pytanie było już zadane, jednak odpowiedź na nie nie jest dla mnie wystarczająca. Odpowiadają Państwo, że nie dopuszczacie produktów równoważnych. Równoważnych do czego, do zamiennika? Jest wiele produktów na rynku równoważnych do ORYGINAŁU, czyli najwyższej jakości produktu, jaki mogliby Państwo otrzymać. Otóż, o ile oczywistym i niebudzącym wątpliwości jest wskazanie konkretnej marki, nazwy, symbolu, znaku towarowego przy zamówieniach tonerów (w naszym przypadku to tonery) oryginalnych, o tyle zaskakujące jest wskazanie konkretnej MARKI przy zapytaniu o zamiennik. Zamiennik musi być równoważny z oryginałem i to bezwzględnie dotyczy wszystkich parametrów. Tym bardziej jest to zaskakujące, że na rynku jest co najmniej kilka zamienników o takich samych parametrach jak wskazany przez Państwa zamiennik, równoważnych z oryginałami, konkurencyjnych cenowo- zastanawiam się czy to nie stanowi naruszenia dyscypliny finansów publicznych, skoro są inne zamienniki równoważne do ORYGINAŁÓW, co najmniej o tej samej jakości, jak wskazany przez Państwa, a konkurencyjnych cenowo (tym bardziej dziwi wskazanie konkretnej marki, ponieważ kryterium oceny oferty jest 100% cena, a z automatu odrzucają Państwo produkty równoważne z ORYGINAŁEM, konkurencyjne cenowo). Według opinii Prezesa UZP w zakresie opisu przedmiotu zamówienia cyt: "Ustawodawca, co do zasady, zakazuje również dokonywania opisu przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, wskazuje jednak, że zamawiający może oprzeć opis przedmiotu zamówienia na znakach towarowych, patentach, pochodzeniu produktu w przypadku, gdy jest to uzasadnione specyfiką danego zamówienia i zamawiający nie może w inny sposób opisać jego przedmiotu. Wskazanie więc znaku towarowego, patentu lub pochodzenia jest wyjątkiem od reguły i nie powinno być interpretowane rozszerzająco. W każdym przypadku, gdy obiektywnie możliwe jest opisanie przedmiotu zamówienia w sposób niewymagający ich wskazania, zamawiający powinien się do tego zastosować. Wynika z tego, iż zamawiający nie może używać ww. określeń w każdym przypadku, musi być w stanie wykazać, iż konieczność posłużenia się ww. określeniami spowodowana jest szczególnym rodzajem zamówienia lub niemożnością opisu przedmiotu zamówienia z zastosowaniem obiektywnych cech jakościowych lub technicznych. () Przepis art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych ma charakter przepisu lex specialis, oznacza to, iż w każdym przypadku, gdy zamawiający ma możliwość opisania przedmiotu zamówienia bez konieczności posłużenia się nazwami własnymi to powinien tak postąpić ." Według mojej oceny nie zachodzą w tym przypadku przesłanki do wskazania konkretnej marki ZAMIENNIKA.
Podsumowując ponawiam pytanie czy można zaoferować inny, równoważny z oryginałem zamiennik niż wskazany przez Państwa i z czego wynika wskazanie tej konkretnej marki zamiennika, bo z mojego ponad 20-letniego doświadczenia w branży ,,serwisowo/tonerowej", pracując non stop na zamiennikach równych firm, nie wynika, żeby akurat marka wskazana przez Państwa wyróżniała się czymś szczególnym na tle konkurencyjnych cenowo marek.
Będę zobowiązany za pełną, merytoryczną odpowiedź na moje pytania.

Odp. Zamawiający informuje, że przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych stosuje się do udzielania zamówień klasycznych oraz organizowania konkursów, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 130 000 zł, przez zamawiających publicznych (art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP). Tym samym zamówienia, których wartość jest mniejsza niż 130 000 zł, nie są udzielane wedle reżimu ustawy PZP. Zamawiający nie ma zatem obowiązku stosowania art. 99-103 ustawy PZP określających zasady dotyczące opisu przedmiotu zamówienia. W tym stanie rzeczy Zamawiający ma prawo określić dokładny typ, rodzaj, markę produktu, który chce zamówić, biorąc pod uwagę swoje rzeczywiste potrzeby i wymagania. Zgodnie z treścią zapytania ofertowego Zamawiający wymaga zaoferowania produktów wyszczególnionych w formularzu ofertowym. Zamawiający nie dopuszcza zaoferowania tonerów i tuszy innych producentów, niż te wskazane w formularzu ofertowym. Wskazanie konkretnej marki zamiennika tonera wynika ze specyfiki potrzeb Zamawiającego i ma na celu należyte ich zabezpieczenie. Wskazanie konkretnej marki zamiennika tonera nie ogranicza konkurencji, ze względu na fakt, iż wielu wykonawców na rynku posiada w swojej ofercie produkty określone w formularzu ofertowym.

Zapraszamy do składania ofert.
2022-04-05 09:31 Olga Sampławska Zamawiający informuje, że w postepowaniu wpłynęło pytanie:
Pyt.: Czy można zaoferować produkt równoważny, innej marki np. PRISM
Odp.: Zamawiający nie dopuszcza produktów równoważnych, zgodnie z treścią zapytania ofertowego Zamawiający nie dopuszcza zaoferowania tonerów i tuszy innych producentów, niż te wskazane w formularzu ofertowym.
2022-04-04 13:00 Olga Sampławska Zamawiający informuje, że w postępowaniu wpłynęły pytania:
Pytanie:
Chciałam zapytać jak często składane są zamówienia, raz w miesiącu czy częściej?
Prosiłabym o wykaz obiektów w granicach administracyjnych miasta Elbląg, do których ewentualnie były by kierowane dostawy.

Odp:
Zamawiający informuje, że zamówienia składane są zazwyczaj raz w miesiącu, sporadycznie zamówienia składane są dwa razy w miesiącu. Jest to zależne od zapotrzebowania od poszczególnych obiektów.

Wykaz obiektów, do których kierowane byłyby dostawy:
1) Kryte lodowisko, ul. Karowa 1
2) Kryta Pływalnia ul. Robotnicza 68
3) Centrum Rekreacji Wodne DOLINKA ul. Stanisława Moniuszki 25
4) Hala sportowo-widowiskowa Al. Grunwaldzka 135
5) Obiekt sportowy ul. Skrzydlata 1A
W przypadku jednoczesnego zamówienia tonerów na kilka obiektów, możliwe jest dostarczenie wszystkich tonerów do siedziby MOSiR na ul. Karową 1. Zamawiający we własnym zakresie rozdysponuje tonery na poszczególne obiekty.

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 Dostawa materiałów eksploatacyjnych – tuszy, tonerów Proszę podać łączną wartość netto z formularza ofertowego, UWAGA: w przypadku gdy poszczególne pozycje w formularzu ofertowym mają różne stawki VAT, proszę ręcznie wpisać łączną wartość netto i łączną wartość brutto wynikające z formularza, a w stawce VAT wybrać opcję - "Różna stawka VAT" 1 dostawa - (0)
Kursy walut NBP , EUR: 4.3130 PLN

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena 100% Wartość oferty 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
2 Formularz ofertowy - Proszę o przesłanie formularza ofertowego w edytowalnej wersji .xlsx (Zamawiający wymaga załączenia pliku)

formularz ofertowy - [...].xlsx

(0)
3 Upust na towary pozaofertowe - Proszę podać proponowany upust, przy czym upust nie może być mniejszy niż 5% ceny obowiązującej w dniu zakupu towaru. (0)
4 Warunki zamówienia - Akceptuję warunki zamówienia, określone przez Zamawiającego. Proszę potwierdzić wpisując "Akceptuję" (0)
5 Wzór umowy - Akceptuję wzór umowy, proszę potwierdzić wpisując "Akceptuję"

wzór umowy tonery 20 [...].docx

(0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 594