Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: DA.2621.2.20.2022.OS Dostawa materiałów eksploatacyjnych – tuszy, tonerów do drukarek, kserokopiarek na potrzeby MOSiR w okresie od dnia 01.04.2022 r. do 31.03.2023 r.

Olga Sampławska
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Elblągu Oddział: Dział administracyjny - DA
Termin:
Zamieszczenia : 11-03-2022 14:40:00
Składania : 25-03-2022 11:30:00
Otwarcia : 25-03-2022 11:35:00
Tryb: Zapytanie ofertowe
Rodzaj: Dostawy

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,


informujemy o postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego w trybie zgodnym z regulaminem wewnętrznym organizacji.

Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.


OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych (tusze, tonery) oryginalnych lub równoważnych, o jakości i wydajności zgodnej z parametrami materiałów producentów urządzeń lub lepszymi, do urządzeń drukujących i kserujących na potrzeby Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Elblągu oraz odbiór zużytych materiałów eksploatacyjnych (tonerów i tuszy) i przekazanie ich do utylizacji. Tonery i tusze muszą być fabrycznie nowe, nieregenerowane, z terminem przydatności do użytku nie krótszym niż 12 miesięcy od daty dostawy, w oryginalnych i nienaruszonych opakowaniach. Dostarczane przez Wykonawców materiały równoważne muszą być kompatybilne z urządzeniami drukującymi i kserującymi w zakresie pełnej i bezusterkowej współpracy oraz posiadać minimalną wydajność zgodnie z parametrami określonymi w formularzu ofertowym, tj. muszą posiadać zbliżone parametry, różniące się o maksymalnie 10%, w stosunku do oryginalnych tonerów (wydajność i jakość wydruku). Wykonawca zobowiązany jest do jednoznacznego określenia zaoferowanych w ofercie produktów, charakteryzujących je, poprzez wskazanie np. na konkretny wyrób: nazwy, określenie marki, znaku towarowego oraz innych przypisanych wyłącznie temu produktowi cech, jeśli nie zostały one nazwane przez Zamawiającego. Szacunkowe ilości materiałów podane w formularzu ofertowym – nie są wiążące dla Zamawiającego przy realizacji umowy, są podstawą dla Wykonawców do sporządzenia oferty. Zamawiający podczas trwania umowy może dokonywać zamówienia na dodatkowe materiały, pozaumowne. Ilość zamawianych materiałów nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń w toku realizacji umowy. Po wyborze najkorzystniejszej oferty, a przed podpisaniem umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji zaproponowanych przez Wykonawcę artykułów ofertowych. TERMIN REALIZACJI Realizacja zamówienia następowała będzie przez okres 12 miesięcy, tj. od 01.04.2022 r. do 31.03.2023 r. DOSTAWA Materiały będą dostarczane przez Wykonawcę na jego ryzyko i koszt. Dostawa materiałów następować będzie partiami, a wielkość każdej partii wynikać będzie z jednostronnych zamówień Zamawiającego, zgłoszonych telefonicznie lub e-mailowo przez pracownika Zamawiającego, ze wskazaniem miejsca dostawy. Termin realizacji poszczególnych dostaw ustala się na okres maksymalnie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia zamówienia na materiały. W przypadku dostarczenia artykułów niezgodnych z warunkami zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo do reklamacji, która winna być zrealizowana w ciągu maksymalnie 2 dni roboczych od daty zgłoszenia. Wykonawca zobowiązany jest wymienić wadliwe środki i artykuły na nowe, wolne od wad. CENY Podane ceny jednostkowe, ofertowe nie mogą ulec zmianie w trakcie trwania umowy. Zamawiający dopuszcza waloryzację cen jednostkowych wyłącznie w przypadku zmian cen obowiązujących u producenta danego wyrobu. Zmiana ceny jednostkowej netto nie może być większa od wielkości zmian cen producenta. Wykonawca jest zobowiązany podać o ile cena ulegnie zmianie i udokumentować jej zmianę powiadamiając o niej na piśmie Zamawiającego oraz podać termin obowiązywania. UPUST na towary pozaumowne Przy zakupie materiałów pozaumownych Wykonawca zastosuje wobec Zamawiającego upust w zaoferowanej wysokości, jednak nie mniejszy niż 5 % ceny obowiązującej w dniu zakupu towaru. Do faktury (lub na fakturze) Wykonawca winien dołączyć informację dotyczącą wielkości udzielonego rabatu na dostarczony materiał pozaumowny. OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY OFERT Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami: 1) cena brutto – 80% (x1) 2) termin realizacji poszczególnych dostaw – 20% (x2) sposób oceny oferty: [(x1*80%) + (x2*20%)] = ocena łączna gdzie: x1 = (wartość najniższa x100)/wartość badana x2= liczba punktów przyznana na podstawie wskazanego przez wykonawcę terminu realizacji poszczególnych dostaw, zgodnie z poniższą tabelą: Wielkość upustu Liczba punktów 1 dzień roboczy 100 2 dni robocze 50 3 dni robocze 0 W przypadku podania terminu realizacji poszczególnych dostaw dłuższego niż 3 dni robocze oferta Wykonawcy zostanie odrzucona, jako niezgodna z warunkami zamówienia określonymi przez Zamawiającego. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta z najwyższą oceną łączną.


Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku: - niewystarczających środków na realizację zamówienia, - zmianę zapotrzebowania Zamawiającego.



W przypadku pytań: 

- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego".

- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od  8:00 do 17:00.

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl


Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy. 

Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.

Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
formularz ofertowy - tonery, tusze 2022.xlsx xlsx 13.72 2022-03-11 14:40:00 Kryterium
wzór umowy tonery 2022.docx docx 26.64 2022-03-11 14:40:00 Kryterium

Komunikaty

2022-03-28 11:15 Olga Sampławska UNIEWAŻNIENIE
Zamawiający zawiadamia, że postępowanie nr DA.2621.2.20.2022.OS Dostawa materiałów eksploatacyjnych – tuszy, tonerów do drukarek, kserokopiarek na potrzeby MOSiR w okresie od dnia 01.04.2022 r. do 31.03.2023 r. zostało UNIEWAŻNIONE.
Uzasadnienie: Wartość oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
2022-03-24 15:06 Olga Sampławska Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęło pytanie:
Pytanie:
Niestety w przytoczonym przez Panią art. 353 nie znajduje się zapisu o możliwości spowodowania u Wykonawcy rażącej straty w realizacji zamówienia. Państwa zapis w przytoczonym §3 ust. 7 projektu umowy znajduje swoje zastosowanie w art. 405 kc co jest niezgodne z prawem. Informuję, że na Państwu spoczywa obowiązek sporządzenia wyczerpującego opisu przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wszelkich aspektów przekładających się na wartość i jakość zamówienia. Państwa zapytanie nie stawia żadnych konkretnych parametrów względem formularza cenowego, a głównym kryterium postępowania stawiają Państwo na cenę. Proszę o dokonanie istotnych korekt względem opisu przedmiotu zamówienia, aby wynikało z niego JEDNOZNACZNIE jakiego rodzaju i o jakich parametrach tonerów Państwo oczekują. Wnoszę również o korektę §3 ust. 7 projektu umowy gdyż sprzeczny jest on z art. 405kc.
Odpowiedź:
W odpowiedzi na wiadomość z dnia 17.03.2022 r. Zamawiający w całości podtrzymuje swoje stanowisko zawarte w wyjaśnieniach udzielonych w dniu 16.03.2022 r. Zarzut jakoby § 3 ust. 7 projektu umowy stanowił naruszenie art. 405 kc i jako taki był niezgodny z prawem jest nieuprawniony, a stanowisko co do „bezpodstawnego wzbogacenia się” Zamawiającego nie znajduje uzasadnienia, zarówno w stanie faktycznym, jak i prawnym. Wskazać należy, że treść § 3 ust. 7 projektu umowy była uprzednio przedmiotem skutecznie zawieranych i prawidłowo realizowanych umów. Stąd też wskazany przez Państwo zarzut uznać należy jako bezpodstawny. Ponadto w treści zapytania ofertowego Zamawiający wyraźnie wskazał jakiej jakości przedmiotu zamówienia oczekuje, tj. „jakości i wydajności zgodnej z parametrami materiałów producentów urządzeń lub lepszymi”. Z tego też względu wskazać należy, że Zamawiający prawidłowo zrealizował obowiązek wyczerpującego opisu przedmiotu zamówienia.
2022-03-17 11:27 Olga Sampławska Zamawiający informuje, że przedłuża termin składania ofert do dnia 25.03.2022 r. do godz. 11:30.
2022-03-16 14:25 Olga Sampławska Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęło pytanie:
Pytanie:
proszę o ponowne zapoznanie się z treścią wiadomości. Nie wnosiliśmy o pisemne wyjaśnienia, tylko o podstawę prawną. W dalszym ciągu oczekujemy na prawidłową odpowiedź względem przesłanej wiadomości.

Odpowiedź:
Zgodnie z wcześniejszą wiadomością, określony warunek odpowiada zasadzie swobody zawierania umów określonej w art. 353(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U.2020.1740 t.j.)
2022-03-16 13:37 Olga Sampławska Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postepowaniu wpłynęło pytanie:
Pytanie:
Proszę o wskazanie podstawy prawnej na mocy której Zamawiający zawarł punkt 7 umowy dla §3.
Odpowiedź:
Zamawiający w §3 ust. 7 projektu umowy postawił warunek, że „W przypadku dostarczenia materiałów równoważnych i stwierdzenia m.in. ich braku wydajności, jakości wydruku, tonerów wadliwych, tj. wysypany lub wysypujący się toner/tusz, pobrudzone elementy obudowy lub części mechaniczne produktu, produkt brudzący papier po jego zainstalowaniu w urządzeniu drukującym/kserującym, części użyte do jego produkcji noszące ślady użytkowania, zanieczyszczenie urządzeń drukujących powodujące konieczność czyszczenia i konserwacji wszelkich części i mechanizmów urządzenia, Zamawiający zastrzega sobie prawo do reklamacji, która powinna być zrealizowana nie później niż w ciągu 2 dni roboczych od daty zgłoszenia. Wykonawca zobowiązany jest do gwarancyjnej wymiany wadliwych produktów na nowe, wolne od wad – oryginalne produkty, bez zmiany ceny.” W przedmiotowym postępowaniu głównym kryterium oceny ofert jest cena. Dlatego też celem postawienia warunku, o którym mowa w zdaniu pierwszym jest zabezpieczenie się Zamawiającego przed zaoferowaniem przez Wykonawców tanich, ale słabo jakościowych produktów.
Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej, Sygn. akt KIO 3489/20 „każdy warunek udziału w postępowaniu w mniejszym lub większym stopniu ogranicza konkurencję, ma on bowiem na celu wyłonienie w postępowaniu tylko takich podmiotów, którzy będą zdolni do wykonania zamówienia (…) Kluczowe dla oceny czy warunek został określony w sposób proporcjonalny jest po pierwsze udzielenie odpowiedzi czy stopień ograniczenia konkurencji jest uzasadniony potrzebami zamawiającego.” Zamawiający wskazuje, że w przedmiotowym postępowaniu takie przesłanki istnieją. Przedmiotowe zamówienie dotyczy dostawy materiałów eksploatacyjnych do sprzętu wysokiej jakości. W przypadku dostarczania przez Wykonawcę tanich, słabo jakościowych produktów powstaje ryzyko niewłaściwego działania sprzętu, które ma wpływ na funkcjonowanie i prowadzenie działalności przez Zamawiającego. Zamawiający tworzy dokumenty, które dostarczane są do różnego rodzaju podmiotów, zarówno publicznych, jak i prywatnych. Jakość tych dokumentów, w tym dobra jakość wydruku, papier niezabrudzony tonerem itp. wpływają na sposób postrzegania Zamawiającego przez jego kontrahentów. Ponadto Zamawiający nie może sobie pozwolić, na przestój pracy spowodowany ciągłą reklamacją np. wysypujących się tonerów, brudzenia papieru, zanieczyszczenia sprzętu itp. i w tym stanie rzeczy wymaga wymiany wadliwych produktów na nowe, wolne od wad – oryginalne produkty, bez zmiany ceny.
Reasumując powyższe, wymogi stawiane przez Zamawiającego w §3 ust. 7 projektu umowy nie są wygórowane, nie ograniczają warunków uczciwej konkurencji, a wynikają ze specyfiki potrzeb Zamawiającego i mają na celu należyte ich zabezpieczenie.
Ponadto powyższe odpowiada zasadzie swobody zawierania umów określonej stosownymi regulacjami kodeksu cywilnego.

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 Dostawa materiałów eksploatacyjnych – tuszy, tonerów Proszę podać łączną wartość netto z formularza ofertowego, UWAGA: w przypadku gdy poszczególne pozycje w formularzu ofertowym mają różne stawki VAT, proszę ręcznie wpisać łączną wartość netto i łączną wartość brutto wynikające z formularza, a w stawce VAT wybrać opcję - "Różna stawka VAT" 1 dostawa - (0)
Kursy walut NBP , EUR: 4.3130 PLN

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena 80% Wartość oferty 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
2 Termin realizacji poszczególnych dostaw 20% Proszę podać proponowany termin realizacji poszczególnych dostaw, przy czym termin dostawy nie może być dłuższy niż 3 dni robocze (0)
3 Formularz ofertowy - Proszę o przesłanie formularza ofertowego w edytowalnej wersji .xlsx (Zamawiający wymaga załączenia pliku)

formularz ofertowy - [...].xlsx

(0)
4 Upust na towary pozaofertowe - Proszę podać proponowany upust, przy czym upust nie może być mniejszy niż 5 % ceny obowiązującej w dniu zakupu towaru. (0)
5 Warunki zamówienia - Akceptuję warunki zamówienia, określone przez Zamawiającego. Proszę potwierdzić wpisując "Akceptuję" (0)
6 Wzór umowy - Akceptuję wzór umowy, proszę potwierdzić wpisując "Akceptuję"

wzór umowy tonery 20 [...].docx

(0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 450